Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Performans Yönetimi | IKA 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatı pratiklerinde önemli bir uygulama konusu olan performans yönetimi uygulama becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Performans ve performans yönetimine ilişkin temel kavramlar, model ve yaklaşımlar, Performans yönetim süreci (planlama, performans ölçümü, değerlendirme ve geliştirme), Performans yönetiminde güncel yaklaşımlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yerini Öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Performans Değerleme Yöntemlerini Kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İşletmelerde bilgi teknolojileri ve performans yönetimi uygulamalar arasında ilişki kurabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Performans yönetiminin kuramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | |
5 | Bir işletmede kurulacak yeni bir performans yönetim sürecinde aktif olarak görev alabilir | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgilendirme, Performans ve Performans Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar, Yaklaşımlar | |
2 | Performans Yönetiminin Amaçları, İnsan Kaynakları Yönetimindeki Yeri, Önemi ve Kullanım Alanları | |
3 | Performans Yönetiminin İşlevleri ve Kullanım Alanları | |
4 | Öğrenci projeleri hakkında bilgilendirme ve proje konularının belirlenmesi | |
5 | Performans Yönetim Süreci, Performans Planlama, Performansı yönlendiren model ve yaklaşımlar | |
6 | Performans Ölçüm Sistemleri, Süreci ve Kilit Performans Göstergeleri | |
7 | Performans Ölçüm Hataları ve Hatalardan Kaçınma Yolları | |
8 | Performans Değerlendirmesi Görüşmesine Hazırlanmak ve Görüşmesinin Yürütülmesi | |
9 | Performans Değerleme Yöntemleri ve Karşılaştırması | |
10 | Performans Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar ve Uygulanabilirliği | |
11 | Performans Yönetiminde Takım Çalışması ve Teknoloji Kullanımı | |
12 | Uluslararası İşletmelerde Performans Yönetimi | |
13 | Öğrenci Proje Sunumları | |
14 | Öğrenci Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Örgütlerde Performans Yönetimi, Burçin Çetin Karabat, Sakarya Yayıncılık Vroom, V.H. (1964) Work and motivation. New York: Wiley. BEER, M. (1981), Performance Appraisal: Dilemmas and Possibilities, Organizatioanl Dynamics, 9 (3), 24-37. Katzenbach, J.R. and Smith, D.K. (1993b) The wisdom of teams: creating the high-performance organization. Boston: Harvard Business Review Press. BRUMBACK, G. B. (2003), Blending “we/me” in Performance Management, Team Performance Management: An International Journal , 9 (7), 167-173. Borman, W.C. and Motowidlo, S.J. (1997) Task performance and contextual performance: the meaning for personnel selection research. Human Performance. Vol 10, No 2. pp99–109. Jundt, D.K., Shoss, M.K. and Huang, J.L. (2015) Individual adaptive performance in organizations: a review. Journal of Organizational Behavior. Vol 36, No S1. ppS53–S71. Sonnentag, S., Volmer, J. and Spychala, A. (2008) Job performance. In: Barling, J. and Cooper, C. (eds), The Sage handbook of organizational behavior. Volume 1. London: Sage, pp427–47. ARMSTRONG, M. (2000). Performance Management, Key Strategies and Practical Guidelines Practice, 2nd Edition, London: Kogan Page. Kraiger, K. and Ford, J.. (1985) A meta-analysis of ratee race effects in performance ratings. Journal of Applied Psychology. Vol 70, No 1. pp56–65. Roe, R. A. (1999). Work performance: A multiple regulation perspective. In C. L. Cooper & I. T. Robertson (Eds.), International review of industrial and organizational psychology (Vol. 14, pp. 231-335). New York: John Wiley & Sons. Harari, M.B., Reaves, A.C. and Viswesvaran, C. (2016) Creative and innovative performance: a meta-analysis of relationships with task, citizenship, and counterproductive job performance dimensions. European Journal of Work and Organisational Psychology. Vol 25, No 4. pp495–511. Walker, Richard M., Fariborz Damanpour ve Carlos A. Devece (2010), Management Innovation and Organizational Performance: The Mediating Effect of Performance Management?, Journal of Public Administration Research and Theory, Vol. 21, No. 2, s. 367-386. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | X | |||||
11 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yerini Öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||||||||
2 | Performans Değerleme Yöntemlerini Kavrar. | 5 | ||||||||||||||||
3 | İşletmelerde bilgi teknolojileri ve performans yönetimi uygulamalar arasında ilişki kurabilir | 5 | 5 | |||||||||||||||
4 | Performans yönetiminin kuramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | |||||||||||||||
5 | Bir işletmede kurulacak yeni bir performans yönetim sürecinde aktif olarak görev alabilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |