Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Performans Yönetimi IKA 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalışma hayatı pratiklerinde önemli bir uygulama konusu olan performans yönetimi uygulama becerisinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Performans ve performans yönetimine ilişkin temel kavramlar, model ve yaklaşımlar, Performans yönetim süreci (planlama, performans ölçümü, değerlendirme ve geliştirme), Performans yönetiminde güncel yaklaşımlar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yerini Öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Performans Değerleme Yöntemlerini Kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İşletmelerde bilgi teknolojileri ve performans yönetimi uygulamalar arasında ilişki kurabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Performans yönetiminin kuramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur Anlatım,
5 Bir işletmede kurulacak yeni bir performans yönetim sürecinde aktif olarak görev alabilir Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgilendirme, Performans ve Performans Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar, Yaklaşımlar
2 Performans Yönetiminin Amaçları, İnsan Kaynakları Yönetimindeki Yeri, Önemi ve Kullanım Alanları
3 Performans Yönetiminin İşlevleri ve Kullanım Alanları
4 Öğrenci projeleri hakkında bilgilendirme ve proje konularının belirlenmesi
5 Performans Yönetim Süreci, Performans Planlama, Performansı yönlendiren model ve yaklaşımlar
6 Performans Ölçüm Sistemleri, Süreci ve Kilit Performans Göstergeleri
7 Performans Ölçüm Hataları ve Hatalardan Kaçınma Yolları
8 Performans Değerlendirmesi Görüşmesine Hazırlanmak ve Görüşmesinin Yürütülmesi
9 Performans Değerleme Yöntemleri ve Karşılaştırması
10 Performans Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar ve Uygulanabilirliği
11 Performans Yönetiminde Takım Çalışması ve Teknoloji Kullanımı
12 Uluslararası İşletmelerde Performans Yönetimi
13 Öğrenci Proje Sunumları
14 Öğrenci Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Örgütlerde Performans Yönetimi, Burçin Çetin Karabat, Sakarya Yayıncılık

Vroom, V.H. (1964) Work and motivation. New York: Wiley.

BEER, M. (1981), Performance Appraisal: Dilemmas and Possibilities, Organizatioanl Dynamics, 9 (3), 24-37.

Katzenbach, J.R. and Smith, D.K. (1993b) The wisdom of teams: creating the high-performance organization. Boston: Harvard Business Review Press.

BRUMBACK, G. B. (2003), Blending “we/me” in Performance Management, Team Performance Management: An International Journal , 9 (7), 167-173.

Borman, W.C. and Motowidlo, S.J. (1997) Task performance and contextual performance: the meaning for personnel selection research. Human Performance. Vol 10, No 2. pp99–109.

Jundt, D.K., Shoss, M.K. and Huang, J.L. (2015) Individual adaptive performance in organizations: a review. Journal of Organizational Behavior. Vol 36, No S1. ppS53–S71.

Sonnentag, S., Volmer, J. and Spychala, A. (2008) Job performance. In: Barling, J. and Cooper, C. (eds), The Sage handbook of organizational behavior. Volume 1. London: Sage, pp427–47.

ARMSTRONG, M. (2000). Performance Management, Key Strategies and Practical Guidelines Practice, 2nd Edition, London: Kogan Page.

Kraiger, K. and Ford, J.. (1985) A meta-analysis of ratee race effects in performance ratings. Journal of Applied Psychology. Vol 70, No 1. pp56–65.

Roe, R. A. (1999). Work performance: A multiple regulation perspective. In C. L. Cooper & I. T. Robertson (Eds.), International review of industrial and organizational psychology (Vol. 14, pp. 231-335). New York: John Wiley & Sons.

Harari, M.B., Reaves, A.C. and Viswesvaran, C. (2016) Creative and innovative performance: a meta-analysis of relationships with task, citizenship, and counterproductive job performance dimensions. European Journal of Work and Organisational Psychology. Vol 25, No 4. pp495–511.

Walker, Richard M., Fariborz Damanpour ve Carlos A. Devece (2010), Management Innovation and Organizational Performance: The Mediating Effect of Performance Management?, Journal of Public Administration Research and Theory, Vol. 21, No. 2, s. 367-386.

Pulakos, Elaine D. ( 2006) Performance Management: A New Approach for Driving Business Results, , Blackwell Publishing.

David A. De Cenzo, Stephen P. Robbins, (2000). Human Resource Management, Concepts and Practices, Fifth Edition, John Wiley and Sons Inc., New York.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. X
2 :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. X
3 :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. X
4 :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. X
5 Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. X
6 Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. X
7 Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. X
8 İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. X
9 Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. X
10 İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. X
11 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
1 Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yerini Öğrenir. 5 5
2 Performans Değerleme Yöntemlerini Kavrar. 5
3 İşletmelerde bilgi teknolojileri ve performans yönetimi uygulamalar arasında ilişki kurabilir 5 5
4 Performans yönetiminin kuramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur 5 5
5 Bir işletmede kurulacak yeni bir performans yönetim sürecinde aktif olarak görev alabilir 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6