Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslami Finans Modelleri | EKO 359 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MÜCAHİT ÖZDEMİR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersi Verenler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | İslami Finans ekosistemindeki farklı yapıların Türkiye ve Dünya örnekleri üzerinden işleyişini aktarmak, Ana akım İslami finans sisteminin dışında olan tasarrufa dayalı sistemleri, sosyal dayanışma yapıları hakkında genel bilgi vermek ve böylece sitemin bütünsel olarak görülmesini sağlamak, Günümüzde ilerleyen finansal teknoloji yoluyla toplumun geniş bir kesimini kapsayacak İslami finans yapılarının oluşturulmasında öğrencilerin bakış açılarının genişletilmesini sağlamak. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Derslerin içerikleri ve hangi haftalarda olacağı ders akışına göre değişiklik gösterebilir. Buradaki liste genel bir çerçeveyi sunmaktadır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Temel Kaynak: Ayub, M. (2017). İslami Finansı Anlamak. Çev. SA Çürük ve R. Parlakkaya. İstanbul: İktisat Yayınları. Yardımcı Kaynaklar: Yeni Başlayanlar İçin İslami Finans (2018), PESA Erişim: https://www.pesa.org.tr/single-post/2018/03/04/Yeni-Bşlayanlar-İçin-İslami-Finans Yaşayan ve Gelişen Katılım Bankacılığı (2019), TKBB Erişim: http://www.tkbb.org.tr/Documents/Yonetmelikler/Yasayan-ve-Gelisen-Katilim-Bankaciligi.pdf Tunç, H. (2010). Katılım bankacılığı: Felsefesi, Teorisi ve Türkiye Uygulaması. Nesil Yayınları. Özsoy, Ş. (2012). Katılım Bankacılığına Giriş. İstanbul: Winomy Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |