Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sermaye Piyasaları | SBK 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Finansal Yönetim, Portföy Yönetimi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye sermaye piyasaları hakkında kavramsal ve sayısal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Sermaye Piyasaları hakkında genel bilgi, getiri ve risk, protföy teorisi, varlık fiyatlama modeli, temel analiz, teknik analiz, sermaye piyasası araçlarının değerlemesi, portföy performans ölçüm teknikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Risk ve Getiri analizleri yapabilme | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Menkul kıymet değerlemesi yapabilme ve yatırım kararı verebilme | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Varlık Fiyatlama Modellerini kavrama | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Sermaye Piyasalarındaki analiz tekniklerini kavrama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal Piyasalar | |
2 | Sermaye Piyasası Araçları | |
3 | Getiri ve Risk | |
4 | Portföy Teorisi | |
5 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Geleneksel Yaklaşım | |
6 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli | |
7 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Arbitraj Fiyatlama Modeli | |
8 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Etkin Piyasa Hipotezi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Tahvil Değerleme | |
11 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Pay Değerleme | |
12 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Pay Değerleme | |
13 | Temel Analiz | |
14 | Teknik Analiz |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | SPK Temel Düzey Finans Matematiği ve Değerleme Yöntemleri Çalışma Notları Sermaye Piyasaları ve Finansal Kurumlar (2019), Editör: Ferudun KAYA, BETA Basım Dağıtım Yayın A.Ş. Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi (2017), Editör: Turhan KORKMAZ, Ali CEYLAN, Ekin Basım Yayın Dağıtım
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | ||||||||||||
2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | ||||||||||||
3 | Risk ve Getiri analizleri yapabilme | ||||||||||||
4 | Menkul kıymet değerlemesi yapabilme ve yatırım kararı verebilme | ||||||||||||
5 | Varlık Fiyatlama Modellerini kavrama | ||||||||||||
6 | Sermaye Piyasalarındaki analiz tekniklerini kavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |