Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Ekonometrik Uygulamalar | EKO 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre TURAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste iktisatta kullanılan ekonometrik analiz yöntemlerinin ileri düzeyde incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler ekonometrik yöntemleri ileri düzeyde kullanma becerisi edinerek, bu yöntemlerin bilgisayar yazılımlarının geliştirilmesine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Yapısal Değişmlerin Varlığı Halinde Birim Kök Testleri, Yapısal Değişmlerin Varlığı Halinde Eşbütünleşme Testleri, Normal Dağılmayan Kalıntılarla Genişletilmiş En Küçük Kareler ile Birim Kök Testleri ve Eşbütünleşme Testleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapısal Değişim Durumunda Durağanlık Sınamasını Öğrenir. | Anlatım, | |
2 | Yapısal Değişim Durumunda Uzun Dönem İlişkisini Sınamasını Öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | RALS ile Birim Kök Sınamasını Öğrenir | Anlatım, Tartışma, | |
4 | RALS ile Uzun Dönem İlişkisini Sınamayı Öğrenir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapısal Değişimlerin Sebebi ve Test | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Yapısal Değişim Durumunda Birim Kök Testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Perron ve Zivot Andrews Birim Kök testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Lumsdaine-Papell Birim Kök Testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Yapısal Değişim Karşısında Eşbütünleşme Testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Gregory-Hansen Eşbütünleşme Testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Hatemi-J Eşbütünleşme Testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Sınav | |
9 | Kalıntılarla Genişletilmiş En Küçük Kareler Yöntemi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | RALS-ADF Birim Kök Testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | RALS-EG Eşbütünleşme Testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Fourier ADF Birim Kök Testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Fourier KPSS Durağanlık Testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Tarafından Paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | W. Greene, Econometric Analysis, 7th ed., Prentice Hall, R. Davidson and J.G. MacKinnon, Econometric Theory and Methods, Oxford University Press, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapısal Değişim Durumunda Durağanlık Sınamasını Öğrenir. | ||||||||||||
2 | Yapısal Değişim Durumunda Uzun Dönem İlişkisini Sınamasını Öğrenir. | ||||||||||||
3 | RALS ile Birim Kök Sınamasını Öğrenir | ||||||||||||
4 | RALS ile Uzun Dönem İlişkisini Sınamayı Öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |