Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Maliyesi | MLY 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mevcut Değil. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Maliye bilimine ilişkin temel kavramların sunulması, farklı açılardan mali olayların analiz edilmesi, maliye politikasının amaçları doğrultusunda mali araçların nasıl kullanıldığının paylaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında kamu maliyesinin doğuşu, gelişimi, farklı iktisadi okulların mali konuları ele alışı, kamu gelirleri ve harcamalarının türleri, vergileme teknikleri, devlet borçları, mahalli idareler, devlet bütçesi ve maliye politikası konuları incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Vergi tekniğini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Türkiye'de bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmasını ve denetlenmesini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | |
10 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | |
11 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu ekonomisi (nedenleri, fonksiyonları) | Kitapta ilgili kısımlar |
2 | Kamu ekonomisi (kamu ekonomisi tarafından üretilen mal ve hizmetler, ve Türkiyede kamu kesimi) | Kitapta ilgili kısımlar |
3 | Kamu harcamaları (tanımı, kapsamı, sınıflandırılması) | Kitapta ilgili kısımlar |
4 | Kamu Gelirleri ve Türleri | Kitapta ilgili kısımlar |
5 | Genel Vergi Teorisi | Kitapta ilgili kısımlar |
6 | Vergilerin Tasnifi | Kitapta ilgili kısımlar |
7 | Vergileme İlkeleri | Kitapta ilgili kısımlar |
8 | Ara Sınav | Kitapta ilgili kısımlar |
9 | Türk bütçe sistemi | Kitapta ilgili kısımlar |
10 | Devlet borçları (sınıflandırılması, dış ve iç borcun kaynakları) | Kitapta ilgili kısımlar |
11 | Devlet borçları (ekonomik etkileri ve borç yönetimi) | Kitapta ilgili kısımlar |
12 | Mahalli İdareler ve Mali Yapıları | Kitapta ilgili kısımlar |
13 | Maliye politikası (konusu, kapsamı,amaçları ve araçları, yöntemleri, maliye politikası hakkındaki görüşler) | Kitapta ilgili kısımlar |
14 | Maliye politikası (ekonomik istikrarsızlığa karşı, iktisadi kalkınmaya ve gelir dağılımında adaletin sağlanmasına yönelik maliye politikaları) | Kitapta ilgili kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Osman Pehlivan (2021). Kamu Maliyesi. Ekin Yayınevi, Bursa. Nihat Edizdoğan ve diğerleri (2020). Kamu Maliyesi. Ekin Yayınevi, Bursa . Nurettin Bilici (2018). Kamu Maliyesi. Seçkin Kitapevi, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır. | ||||||||||||
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar. | ||||||||||||
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar. | ||||||||||||
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar. | ||||||||||||
5 | Vergi tekniğini açıklar. | ||||||||||||
6 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder. | ||||||||||||
7 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir. | ||||||||||||
8 | Türkiye'de bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmasını ve denetlenmesini analiz eder. | ||||||||||||
9 | |||||||||||||
10 | |||||||||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |