Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Matematik | EKO 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN GÜLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Güney |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere matematik ile ilgili temel kavramları vermek ve uygulamalarını göstermek, matematik problemlerini analiz etme ve problem çözme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Limit, Süreklilik, Türev, İntegral, Doğrusal denklem sistemleri, Matris ve determinant |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tek değişkenli Fonksiyonlar, bazı özel tipli fonksiyonlar ve grafikleri konularını tekrar eder (tekrar)). | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Limit ve süreklilik konularını tekrar eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Limit ve süreklilik konularını kavrar ve uygulamalarını yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Türev konusunu kavrar ve uygulamalarını yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İntegral konusunu kavrar ve uygulamalarını yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Doğrusal denklem sistemlerini | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
7 | Matris ve determinant konularını kavrar ve uygulamalarını yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tek değişkenli Fonksiyonlar, bazı özel tipli fonksiyonlar ve grafikleri (genel tekrar) | |
2 | Limit ve Süreklilik (genel tekrar) | |
3 | Limit ve Süreklilik (genel tekrar) | |
4 | Türev Kavramı | |
5 | Türev, geometrik anlamı ve özellikleri | |
6 | Türev uygulamaları | |
7 | Türev uygulamaları | |
8 | Belirsiz integral ve uygulamaları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Belirli integral ve uygulamaları Alan hesabı | |
11 | İntegral uygulamaları | |
12 | Doğrusal denklem sistemleri | |
13 | Matrisler | |
14 | Matris ve Determinantların uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ögretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | Matematiksel Analize Giriş, E. F. Haeussler Jr., R.S. Paul (çev. Ahmet Öztürk), Ekin kitabevi, 1993, Temel Matematik ve İşletme Uygulamaları, Erdal Balaban, Türkmen Kitabevi, 2015, İktisatçılar İçin Matematik, Enis SINIKSARAN, Aylin AKTÜKÜN, Alpaslan AKAY, Türkmen Kitabevi, 2011 İş, Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Nobel Yayınları, Edward D. Dowling (Çeviri) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tek değişkenli Fonksiyonlar, bazı özel tipli fonksiyonlar ve grafikleri konularını tekrar eder (tekrar)). | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Limit ve süreklilik konularını tekrar eder. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Limit ve süreklilik konularını kavrar ve uygulamalarını yapar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Türev konusunu kavrar ve uygulamalarını yapar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | İntegral konusunu kavrar ve uygulamalarını yapar. | 5 | |||||||||||
6 | Doğrusal denklem sistemlerini | 5 | 5 | 5 | |||||||||
7 | Matris ve determinant konularını kavrar ve uygulamalarını yapar. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |