Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Uygulamalar | EKO 450 | 8 | 0 + 20 | 10 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler bu ders kapsamında Ekonometri Bölümü "staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | Eğitsel Oyun, Gözlem, Anlatım, | |
2 | İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | Eğitsel Oyun, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | Eğitsel Oyun, Gözlem, Grupla Çalışma, | |
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | Eğitsel Oyun, Gözlem, Örnek Olay, | |
5 | Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, |
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. | Eğitsel Oyun, Gözlem, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
2 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
3 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
4 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
5 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
6 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak | |
7 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
8 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
9 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
10 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak | |
11 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
12 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
13 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
14 | İşbaşı eğitimi raporununun yazılması ve dosyanın tamamlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | 4 | 3 | 4 | 1 | 0 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 |
2 | İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | 3 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 |
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | 2 | 3 | 1 | 4 | 0 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 1 | 0 | 1 | 2 | 3 |
5 | Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. | 4 | 2 | 3 | 2 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 |
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | 3 | 1 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 |
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 11 | 176 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 11 | 176 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 376 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |