Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Uygulamalar EKO 450 8 0 + 20 10 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu ders kapsamında Ekonometri Bölümü "staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. Eğitsel Oyun, Gözlem, Anlatım,
2 İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. Eğitsel Oyun, Gözlem, Anlatım,
3 Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. Eğitsel Oyun, Gözlem, Grupla Çalışma,
4 Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. Eğitsel Oyun, Gözlem, Örnek Olay,
5 Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. Eğitsel Oyun, Gözlem,
6 İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. Eğitsel Oyun, Gözlem, Boşluk Doldurma Testleri,
7 Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. Eğitsel Oyun, Gözlem, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
2 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
3 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
4 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
5 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
6 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
7 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
8 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
9 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
10 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
11 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
12 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
13 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
14 İşbaşı eğitimi raporununun yazılması ve dosyanın tamamlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. X
2 Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. X
3 Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. X
4 Genel ekonometrik teori bilgisi. X
5 Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. X
6 Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek X
7 Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak X
8 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme X
9 Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak X
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. 4 3 4 1 0 2 1 2 3 4 5 5
2 İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. 3 1 3 1 4 3 2 3 1 3 3 4
3 Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. 2 3 1 4 0 3 3 3 2 2 2 3
4 Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. 4 3 2 4 2 4 5 1 0 1 2 3
5 Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. 4 2 3 2 0 1 2 1 4 2 4 5
6 İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. 3 1 4 3 0 1 1 3 2 4 4 5
7 Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. 5 4 3 3 1 4 2 3 4 3 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
1. Sözlü Sınav 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 11 176
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 11 176
Performans Görevi (Uygulama) 2 12 24
Toplam İş Yükü 376
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,04
Dersin AKTS Kredisi 15