Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonometri II | EKO 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ekonometri I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HİLAL YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel ekonometri bilgisini alan öğrencilere, iktisadi modeller üzerinde ampirik analiz yeteneğini gelitirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bağımsız bir ampirik araştırmayı yapabilecek temel düzeydeki ekonometri bilgisinin Eviews paket programı uygulamaları ile pekiştirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır. | Anlatım, | |
2 | Ekonometrik metodolojiyi açıklar ve ilgili kavramları tanımlar. | Anlatım, | |
3 | En küçük kareler yöntemi ile regresyon analizleri yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Tek denklemli Regresyon analizlerine yer verir ve gerekli hipotez testlerini kullanarak regresyon tahminlerini sınar. | Anlatım, | |
5 | Eşanlı denklem sistemleri ile ilgili tahminler gerçekleştirir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Tüm analizler için gerekli ekonometrik paket programlarını (SPSS; EViews,?) uygulama amaçlı olarak kullanır. | Anlatım, | |
7 | Ekonometrik Modelleme Aşamalarını tanımlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Ekonometrik Varsayımları sınar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Varsayımlarla ilgili problemleri sınar | Tartışma, Anlatım, | |
10 | Kantitatif teknikleri ekonometrik problemlerin çözümünde Kullanır | Tartışma, Soru-Cevap, | |
11 | Değişen varyans, çoklu bağlantı, otokorelasyon sorunlarının varlığını tespit eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
12 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
13 | Doğrusal modellerle ilgili tahmin edilen parametrelere ilişkin hipotez testleri yapar ve yorumlar | Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
14 | Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, | |
15 | Otoregresif modellerin tahminini yapar ve yorumlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonometrik Modelleme: Modellerin Biçimlendirilmesi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Logit ve Probit Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Panel Veri Regresyon Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Dinamik Ekonometrik Modeller: Gecikmeli Dağılım Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Eş-Anlı Denklem Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Dolaylı En Küçük Kareler ve İki Aşamalı En Küçük Kareler Yöntemleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | ARA SINAV | |
9 | Zaman Serileri, Birim Kök Testi, Durağan Olmayan Zaman Serilerinin Dönüştürülmesi ve Eşbütünleşme | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | AR, MA ve ARIMA Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | VAR Modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | ARCH ve GARCH Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Zaman Serilerinin E-Views Programı Uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Zaman Serilerinin E-Views Programı Uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gujarati, D. Basic Econometrics, McGraw-Hill Company, 2003 |
Ders Kaynakları | Wooldridge, J. Introductory Econometrics, South-Western Cengage learning, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır. | ||||||||||||
2 | Ekonometrik metodolojiyi açıklar ve ilgili kavramları tanımlar. | ||||||||||||
3 | En küçük kareler yöntemi ile regresyon analizleri yapar. | ||||||||||||
4 | Tek denklemli Regresyon analizlerine yer verir ve gerekli hipotez testlerini kullanarak regresyon tahminlerini sınar. | ||||||||||||
5 | Eşanlı denklem sistemleri ile ilgili tahminler gerçekleştirir | ||||||||||||
6 | Tüm analizler için gerekli ekonometrik paket programlarını (SPSS; EViews,?) uygulama amaçlı olarak kullanır. | ||||||||||||
7 | Ekonometrik Modelleme Aşamalarını tanımlar | ||||||||||||
8 | Ekonometrik Varsayımları sınar | ||||||||||||
9 | Varsayımlarla ilgili problemleri sınar | ||||||||||||
10 | Kantitatif teknikleri ekonometrik problemlerin çözümünde Kullanır | ||||||||||||
11 | Değişen varyans, çoklu bağlantı, otokorelasyon sorunlarının varlığını tespit eder | ||||||||||||
12 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | ||||||||||||
13 | Doğrusal modellerle ilgili tahmin edilen parametrelere ilişkin hipotez testleri yapar ve yorumlar | ||||||||||||
14 | Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | ||||||||||||
15 | Otoregresif modellerin tahminini yapar ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |