Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi I (Geleneksel) | TEB 107 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUBA MARMARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Sanatın temelini oluşturan tasarım öğelerini tanıtmak, tasarım ilkelerini ve plastik dili öğrenmek, yaratıcı kompozisyonlar ve tasarımlar oluşturmak, farklı malzemelerle yaratıcı süreçler gerçekleştirmek. |
Dersin İçeriği | Temel tasarımın tanımı, kavramları, temal tasarım ilkeleri, kompozisyon bilgisi, plastik elemanlar ve kullanımı, yaratıcı tasarımlar yapabilme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel tasarım ilkelerine dayanarak tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat çalışması üretmek. | Gözlem, | |
2 | Plastik elemanları kullanarak yeni bir ifade biçimi kazanmak ve geliştirmek. | Gözlem, | |
3 | Sanatsal bir yaratım için hem plastik dili hem de sanat tarihi bilgisine dayanarak yaratıcı çalışmalar üretmek. | Gözlem, | |
4 | Sanatsal bir tasarım ve yaratım için evrensel ve milli kültür değerlerinden beslenerek zenginleşmek. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Desen Çalışması | |
2 | Obje Etüdü Çalışması | |
3 | Nokta Çalışması | |
4 | Çizgi Çalışması | |
5 | Doku Çalışması | |
6 | Obje Yorumlama | |
7 | Ritm ve Hareket | |
8 | Açık Koyu Değer Çalışması | |
9 | Işık Gölge Çalışması | |
10 | Armoni ve Uyum | |
11 | Zıtlık ve Kontrast | |
12 | Form ve Biçim Çalışması | |
13 | Soyutlama | |
14 | Üç Boyutlu Tasarım Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aksoy, Ş. (2009). “Renk Bilgisi ve Renkli Çalışmalar”, Ed.Vedat Özsoy, Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, 45-66, Ankara: Görsed Yayınları. Alakuş, O. Mercin, L. (2019). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Yayınevi. Atmaca, A. (2014). Temel Tasarım, Ankara: Nobel Yayınevi. Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Ankara: Akademisyen Kitabevi. Çınar, K. Çınar, M.S. (2018). Temel Tasarım, Konya: Karatay Üniversitesi Yayınları. Diğler, M. (2021). Çağdaş Sanat Eğitiminde Temel Tasarım, Ankara: Pegem Yayınları. Gökaydın, N. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Ankara: Sedir Yayınevi. Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, İstanbul: Pastel Yayıncılık. Parramon, J.M. (1991). Resimde Renk ve Uygulanışı. (Çeviren: Erol Erduman). İstanbul: Remzi Kitabevi. Polat, H. H. (2012). “Renk Teorisi ve Temel Yanılgılar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, s.165-173. Seylan, Ali (2005). Temel Tasarım. Ankara: M-Kitap Yayınevi. Taşören B. Özçelikçi, E. S. Talas, S. (2018). Temel sanat Eğitimi Ders Kitabı, (Ed. Nilgün Keskin Şener), 2. Bs. Ankara: MEB Devlet Kitapları Yazıcıoğlu, Y. (2017). Temel Tasarım, İstanbul: İdeal Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel tasarım ilkelerine dayanarak tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat çalışması üretmek. | ||||||||||||
2 | Plastik elemanları kullanarak yeni bir ifade biçimi kazanmak ve geliştirmek. | ||||||||||||
3 | Sanatsal bir yaratım için hem plastik dili hem de sanat tarihi bilgisine dayanarak yaratıcı çalışmalar üretmek. | ||||||||||||
4 | Sanatsal bir tasarım ve yaratım için evrensel ve milli kültür değerlerinden beslenerek zenginleşmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 6 | 24 |
Performans Görevi (Atölye) | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |