Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim ve Perspektif II | GTS 102 | 2 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BORA ALTINIŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat öğrencilerinin, sanatı oluşturan unsurları kendi bireysel dünyalarını en iyi yansıtacak şekilde, akılcı ve bilinçli olarak kullanmalarını sağlamak amacı ile temel sanat eğitimi almaları gerekmektedir. Temel sanat eğitiminde verilmek istenen kompozisyon, form, nokta, çizgi, yüzey, doku, hacim, kütle, denge, mekan, gölge gibi konuların algılanmasını kolaylaştırmak amacı ile perspektif dersinin de verilmesi uygun görülmektedir. Perspektif dersi bu amaca hizmet etmektedir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, öğrencilerin yüzeysel ve kütlesel tasarım çalışmalarında ihtiyaç duyacaklar; çizim tekniği ve ilkeleri, geometri kuralları, geometrik şekiller, üç boyut kavramı ve mekanı algılama konuları düşünülerek hazırlanmış ve derse ait uygulamalar okudukları bölümlere göre çeşitlendirilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çizim araç ve gereçlerini yönetir. | Anlatım, | |
2 | Teknik resim çizim tekniklerini ve ilkelerini tanır. | Anlatım, | |
3 | Üç boyut ve mekan algısını geliştirir. | Anlatım, | |
4 | Tasarım etüdlerinde geometri bilgisini kullanır. | Anlatım, | |
5 | Tasarım aşamasında desen, form ve kompozisyonu oluştururken gereken çizgi, yüzey ve kütleyi tanır. | Anlatım, | |
6 | Tasarımı gerçekleştirirken ve sunarken perspektif bilgisini kullanır | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Tek odaklı ve iki odaklı perspektif resmin genel ilkeleri) ve perspektifin unsurları (Göz noktası, ışın, kaçma noktası, resim düzlemi, ufuk düzlemi, yer düzlemi). | |
2 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken). | |
3 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken). | |
4 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken). | |
5 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken *1.Qıiz*). | |
6 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken). | |
7 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken). | |
8 | Dönem içi sınav *Vize* | |
9 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken). | |
10 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken). | |
11 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken). | |
12 | Tek ve iki odaklı perspektif araştırması (Kompozisyon * 2. Quiz *) | |
13 | Geometrik şekillerin perspektifi. | |
14 | Geometrik şekillerin perspektifi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, 1973, İnkılap Yauınları, İstanbul HOTAN Harbi, Mimari Perspektif ve Gölge, 1993, Yem Yayınları, İstanbul ŞEN İ. Zeki ÖZÇİLİNGİR Nail, Temel Teknik Resim, 1990, D.K Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çizim araç ve gereçlerini yönetir. | ||||||||||||
2 | Teknik resim çizim tekniklerini ve ilkelerini tanır. | ||||||||||||
3 | Üç boyut ve mekan algısını geliştirir. | ||||||||||||
4 | Tasarım etüdlerinde geometri bilgisini kullanır. | ||||||||||||
5 | Tasarım aşamasında desen, form ve kompozisyonu oluştururken gereken çizgi, yüzey ve kütleyi tanır. | ||||||||||||
6 | Tasarımı gerçekleştirirken ve sunarken perspektif bilgisini kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |