Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi I HAT 401 7 0 + 2 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Uygulama Atölyesi dersinde yapılacak olan çalışmaların bilimsel yazım kuralları eşliğinde yazılması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
2 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan hat sanatı incelemesi ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
3 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
5 Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
2 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
3 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
4 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
5 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
6 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
7 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
8 Ara sınav.
9 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
10 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
11 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
12 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
13 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
14 Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli
SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar
SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş
ÖZYAZICI,Halim, Meşk Mecmuası

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır.
2 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan hat sanatı incelemesi ile ilgili metin çalışması yapılır.
3 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır.
4 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir.
5 Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 16 16
Proje / Tasarım 3 17 51
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 16 16
Proje / Tasarım 3 17 51
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 270
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,8
Dersin AKTS Kredisi 6