Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I | HAT 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uygulama Atölyesi dersinde yapılacak olan çalışmaların bilimsel yazım kuralları eşliğinde yazılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan hat sanatı incelemesi ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
2 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
3 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
4 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
5 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
6 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
7 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
8 | Ara sınav. | |
9 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
10 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
11 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
12 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
13 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
14 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | ||||||||||||
2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan hat sanatı incelemesi ile ilgili metin çalışması yapılır. | ||||||||||||
3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | ||||||||||||
4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | ||||||||||||
5 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Proje / Tasarım | 3 | 17 | 51 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Proje / Tasarım | 3 | 17 | 51 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 270 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |