Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hat Tasarımına Giriş HAT 202 4 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı HAT SANATINDA TASARIM YÖNTEMLERİ AMAÇLANIR
Dersin İçeriği TASARIM YÖNTEMLERİNİN İZAHI, TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE YAZI TASARIMI VE ESERLER ÜZERİNE DEĞERLENDİRME SONRASI HAT TASARIMI UYGULAMA YÖNTEMLERİ KAZANDIRILIR.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 YAZI ÇEŞİTLERİYLE TASARIM YAPAR Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 KUFİ YAZI İLE TASARIM YAPAR Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun,
3 SÜLÜS YAZI İLE TASARIM YAPAR Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 CELİ SÜLÜS YAZIYI BİLİR VE TASARIM YAPAR Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 AMAÇ VE TASARIM YÖNTEMLERİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
2 GÖRSEL KAYNAKLAR (BASILI KAYNAK VE MULTİVİZYON GÖSTERİMLERİ) EŞLİĞİNDE DEĞERLENDİRMELER
3 KUFİ YAZI ÖLÇÜ METODLARI
4 KUFİ YAZI TASARIM İLKELERİ
5 SÜLÜS YAZIDA HARF
6 MEŞK ÇALIŞMALARI
7 MEŞK ÇALIŞMALARI
8 MEŞK ÇALIŞMALARI
9 ARA SINAV
10 CELİ SÜLÜS HARF UYGULAMA YÖNTEMLERİ
11 SAMİ EFENDİ HARF ÖRNEKLERİ
12 SAMİ EFENDİ HARF ÖRNEKLERİ
13 ESKİZ ÇALIŞMALARI
14 ESKİZ ÇALIŞMALARI
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları SÜLEYMAN BERK, TÜRK HAT SANATI İBB KÜLTÜR A.Ş. YAYINLARI
YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli
SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar
SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 YAZI ÇEŞİTLERİYLE TASARIM YAPAR
2 KUFİ YAZI İLE TASARIM YAPAR
3 SÜLÜS YAZI İLE TASARIM YAPAR
4 CELİ SÜLÜS YAZIYI BİLİR VE TASARIM YAPAR
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
Toplam 25
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 6 6
Toplam İş Yükü 228
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,12
Dersin AKTS Kredisi 6