Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hat Tasarımına Giriş | HAT 202 | 4 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | HAT SANATINDA TASARIM YÖNTEMLERİ AMAÇLANIR |
Dersin İçeriği | TASARIM YÖNTEMLERİNİN İZAHI, TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE YAZI TASARIMI VE ESERLER ÜZERİNE DEĞERLENDİRME SONRASI HAT TASARIMI UYGULAMA YÖNTEMLERİ KAZANDIRILIR. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | YAZI ÇEŞİTLERİYLE TASARIM YAPAR | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | KUFİ YAZI İLE TASARIM YAPAR | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | SÜLÜS YAZI İLE TASARIM YAPAR | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | CELİ SÜLÜS YAZIYI BİLİR VE TASARIM YAPAR | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AMAÇ VE TASARIM YÖNTEMLERİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME. | |
2 | GÖRSEL KAYNAKLAR (BASILI KAYNAK VE MULTİVİZYON GÖSTERİMLERİ) EŞLİĞİNDE DEĞERLENDİRMELER | |
3 | KUFİ YAZI ÖLÇÜ METODLARI | |
4 | KUFİ YAZI TASARIM İLKELERİ | |
5 | SÜLÜS YAZIDA HARF | |
6 | MEŞK ÇALIŞMALARI | |
7 | MEŞK ÇALIŞMALARI | |
8 | MEŞK ÇALIŞMALARI | |
9 | ARA SINAV | |
10 | CELİ SÜLÜS HARF UYGULAMA YÖNTEMLERİ | |
11 | SAMİ EFENDİ HARF ÖRNEKLERİ | |
12 | SAMİ EFENDİ HARF ÖRNEKLERİ | |
13 | ESKİZ ÇALIŞMALARI | |
14 | ESKİZ ÇALIŞMALARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | SÜLEYMAN BERK, TÜRK HAT SANATI İBB KÜLTÜR A.Ş. YAYINLARI YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | YAZI ÇEŞİTLERİYLE TASARIM YAPAR | ||||||||||||
2 | KUFİ YAZI İLE TASARIM YAPAR | ||||||||||||
3 | SÜLÜS YAZI İLE TASARIM YAPAR | ||||||||||||
4 | CELİ SÜLÜS YAZIYI BİLİR VE TASARIM YAPAR |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 228 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |