Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Sanatı II SNT 104 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanat da zevk ve estetik anlayışının gelişimi sağlananır.

Dersin İçeriği

Türk sanatının İslamiyetten önceki dönemi kronolojik olarak ele alınır.
Zevk ve estetik anlayışının gelişimi sağlanır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk sanatının Dünya kültürleri içindeki özgünlüğünü ifade eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Türk sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini tanıtır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Türk sanatının mimari yapı türlerini adlandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Türk Sanatının mimari süsleme türlerini adlandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Türk Sanatının mimari örtü sistemini tanımlar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Türk sanatının artistik unsurlarını anlatır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Sanatı(İslamiyetten sonra)na Giriş
2 Türk Sanatının İslam Sanatında Ortaya Çıkışı
3 Karahanlılar
4 Gazneliler
5 Büyük Selçuklular
6 Büyük Selçuklular Sonrası Devletler
7 Anadolu Selçukluları Öncesi Anadolu Beylikleri
8 Yarıyı içi sınavı(Vize)
9 Anadolu Selçukluları
10 Anadolu Selçukluları Sonrası Anadolu Beylikleri
11 Erken Devir Osmanlı Sanatı.
12 Klasik Devir Osmanlı Sanatı
13 Geç Devir Osmanlı Sanatı d
14 Türkiye Cumhuriyeti Sanatı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ASLANAPA, Oktay; Türk Sanatı, C.I, M.E.B yayını, İstanbul 1972.
DİYARBEKİRLİ, Nejat; Hun Sanatı, M.E.B yayını, İstanbul 1972.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Türk sanatının Dünya kültürleri içindeki özgünlüğünü ifade eder.
2 Türk sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini tanıtır.
3 Türk sanatının mimari yapı türlerini adlandırır.
4 Türk Sanatının mimari süsleme türlerini adlandırır.
5 Türk Sanatının mimari örtü sistemini tanımlar.
6 Türk sanatının artistik unsurlarını anlatır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 8 2 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 54
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,16
Dersin AKTS Kredisi 2