Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstif Uygulamaları II | HAT 428 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | hat sanatının en önemli unsurlarından biri olan istif konusunda özgün çalışmalar yapabilmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | istifin temelini teşkil eden harflerin doğru yazımları, terkîb ve tenâsüb açısından istifin her yönüyle değerlendirilmesi ve özgün istiflerin yapımı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | celi sülüs yazıyı yazar | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | celi yazıların sanatçılarını tanır | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | harflerle kompozisyon yapmayı öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
4 | özgün istif yapar | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | tüm istifleri okur ve stil kritiği yapar | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ayet tesbiti ve harf eskizleri | |
2 | eskiz çalışmaları | |
3 | eskiz çalışmaları | |
4 | istif yazma çalışması | |
5 | daire, üçgen, dikdörtgen ve elips formlar için metin tesbitleri | |
6 | istif yazma çalışması | |
7 | istif yazma çalışması | |
8 | VİZE | |
9 | hadis tesbiti ve istif eskizleri | |
10 | eskiz çalışması | |
11 | istif yazma çalışması | |
12 | istif yazma çalışması | |
13 | istif yazma çalışması | |
14 | genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş ALPARSLAN, A. (1999). Osmanlı Hat Sanatı Tarihi. İstanbul. DERMAN, M. U. (1982). Türk Hat Sanatının Şâhaserleri. İstanbul: Kültür Bakanlığı Yayını. ÖZÖNDER, H. (2003). Ansiklopedik Hat Tezhip Sanatları Deyim ve Terimleri Sözlüğü. Konya. ACAR, M. İ. (1999). Türk Hat Sanatı ( Araç, Gereç ve formlar ). İstanbul: Antik A. İ. Kültür Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | celi sülüs yazıyı yazar | ||||||||||||
2 | celi yazıların sanatçılarını tanır | ||||||||||||
3 | harflerle kompozisyon yapmayı öğrenir. | ||||||||||||
4 | özgün istif yapar | ||||||||||||
5 | tüm istifleri okur ve stil kritiği yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |