Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Celi Yazı Uygulama Yöntemleri II | HAT 304 | 6 | 2 + 4 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | ÖZNUR İSEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Orhan ALTUĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hat sanatında pek çok alanda kullanılan Celi sülüs yazının sanatsal özelliklerini kavramak ve uygulama becerisini kazanmak. |
Dersin İçeriği | Celi sülüs yazıda öne çıkan hattatlar ve çalışmaları, celi harflerle yazı uygulamaları, istifli yazılar ve özellikleri, kompozisyon yapma ve uygulama yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Celi yazıların özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Celi yazıların kullanım alanlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Celi sülüs kalıp taslağı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Celi sülüs kompozisyon uygulaması yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Yazıda tashih usullerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İstifli yazıların özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Türk hat sanatının klasik formlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Celi yazıların kullanım alanları | |
2 | Ünlü Celî hattatları ve eserleri | |
3 | Hat eserlerinin taklidi ve nakil usülleri | |
4 | Kalıp hazırlama ve iğneleme usülleri | |
5 | Celi yazılarda harekeleme ve tamamlayıcı unsurlar | |
6 | Hat sanatında tashih ve tashih usülleri | |
7 | Celi harf meşkleri | |
8 | Celi harf meşkleri | |
9 | Celi harf meşkleri | |
10 | Celi yazılardan nakil uygulaması | |
11 | Celi yazılardan nakil uygulaması | |
12 | Kısa metin istif çalışmaları | |
13 | Kısa metin istif çalışmaları | |
14 | Kısa metin istif çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | M.Şevki Efendi, Sülüs-Nesih Meşk Murakkaı Muhittin Serin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar |
Ders Kaynakları | M.Bedrettin Yazır, Yazı ve Kalem Güzeli, Ali Alpaslan, Osmanlı hat Sanatı Tarihi, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Celi yazıların özelliklerini açıklar | ||||||||||||
2 | Celi yazıların kullanım alanlarını tanır | ||||||||||||
3 | Celi sülüs kalıp taslağı hazırlar | ||||||||||||
4 | Celi sülüs kompozisyon uygulaması yapar | ||||||||||||
5 | Yazıda tashih usullerini uygular | ||||||||||||
6 | İstifli yazıların özelliklerini açıklar | ||||||||||||
7 | Türk hat sanatının klasik formlarını tanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Atölye) | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 325 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |