Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Mitolojisi II TEZ 230 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk sanatındaki mitolojik eserleri çözümleme, anlama, yorumlama yetenekleri geliştirilir.

Dersin İçeriği

Türk Mitolojisi ve bunların sanatsal yansımaları tanıtılır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda önde gelen bir esin kaynağı olduğunu ifade etme Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda kültüre özgü olarak şekillendiğini tanıtma Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaratılış söylencelerine genel bakış
2 Kahramanlık söylencelerine genel bakış
3 Hayvanlardan türeyiş efsaneleri
4 Ağaçtan türeme efsaneleri
5 Anasız babasız türeme efsaneleri
6 Ölüm
7 Törenler
8 YARIYIL İÇİ SINAVI(Vize)
9 Efsanevî hayvanlar
10 Efsanevî olmayan hayvanlar
11 Hayvan takvimi
12 Av
13 Hayvan mücadeleleri
14 Renkler; Sayılar; ...
Kaynaklar
Ders Notu

Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, TTK, C.I,II, Ankara 2003
Emel Esin, Orta Asya´dan Osmanlı´ya Türk Sanatında İkonografik Motifler, Kabalcı Yayınevi, İst. 2004
Metin And, Minyatürlerle Osmanlı- İslam Mitologyası, YKY, İst. 2002

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda önde gelen bir esin kaynağı olduğunu ifade etme
2 Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda kültüre özgü olarak şekillendiğini tanıtma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4