Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Serbest Tekstiller II) | HKE 416 | 8 | 2 + 4 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye, çağdaş sanatçı bakış açısı ile farklı tekstil malzemeleri kullanarak, geleneksel etkileri yorumlayarak sanat objesi oluşturma becerisi kazandırabilmek. Plastik tekstil Sanatının farklı boyutlarının incelenmesi, lif sanatı ile paralellik gösteren uygulamaları yorumlanması, tekstilin sanat için önemli bir malzeme olarak nasıl kullanılabileceğinin, hangi formlarda ve tekniklerde çalışılabileceğinin deneyimlenmesi. |
Dersin İçeriği | Sanat Objelerinin, çok boyutlu çalışmalarla ve yazılı kaynaklardaki paralelliklerle analizi, öğrencinin öznel tasarımlarını oluşturması ve sanatsal eleştirisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dokuma tarihini ve gelişimini bilir. | ||
2 | Yerli ve yabancı lif sanatçılarını tanır. | ||
3 | Özgün tasarımlar yapar. | ||
4 | Tekstil malzemelerini tanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş sanatçılar ve eserleri üzerine etüt. | |
2 | Çağdaş sanatçılar ve eserleri üzerine etüt. | |
3 | Tekstil sanatçıları, ilgi alanları, eserleri, diğer sanat dallarıyla kesişmeleri konularının incelenerek tartışılması. | |
4 | Tekstil sanatçıları, ilgi alanları, eserleri, diğer sanat dallarıyla kesişmeleri konularının incelenerek tartışılması. | |
5 | Lif sanatı üzerine araştırma yapılması, malzeme çeşitliliğinin incelenmesi, tarihçe oluşturulması. | |
6 | Lif sanatı üzerine araştırma yapılması, malzeme çeşitliliğinin incelenmesi, tarihçe oluşturulması. | |
7 | Bir temadan esinlenerek Lif sanatı özgün çalışma hazırlıkları. | |
8 | Vize. | |
9 | Bir temadan esinlenerek Lif sanatı özgün çalışma hazırlıkları. | |
10 | Lif sanatı çalışması için malzeme seçimi ve uygulama süreci. | |
11 | Uygulama süreci. | |
12 | Uygulama süreci. | |
13 | Uygulama süreci. | |
14 | Uygulama süreci. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Konu ile ilgili tüm görsel ve yazılı kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dokuma tarihini ve gelişimini bilir. | ||||||||||||
2 | Yerli ve yabancı lif sanatçılarını tanır. | ||||||||||||
3 | Özgün tasarımlar yapar. | ||||||||||||
4 | Tekstil malzemelerini tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |