Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kumaş Tasarımı-II HKE 326 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MİNE TAYLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Geleneksel kumaşların resmedilmesinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Geleneksel kumaşların teknik bilgi alt yapısına göre resimlenmesi ve yeni tasarımlar yapılması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım İlkelerini kullanır.
2 Kumaş yapılarını tanır.
3 Kumaş raportlama sistemini yapar.
4 Kumaş yapılarını görsel olarak kağıda aktarır.
5 Renk varyantı yapar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geleneksel özellik taşıyan bir kumaş seçimi.
2 Kumaş deseninin kağıda aktarılması.
3 Raportlama.
4 Renk seçimi.
5 Uygulama.
6 Uygulama.
7 Uygulama.
8 Vize
9 Sakarya çevresi geleneksel özelliklerini taşıyan kumaşların incelenmesi.
10 Tasarım konusunun seçimi.
11 Eskiz.
12 Eskiz.
13 Renklendirme.
14 Tüm çalışmaların dosyalı bir şekilde sunumu.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tüm yazılı ve görsel kaynaklar.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Tasarım İlkelerini kullanır.
2 Kumaş yapılarını tanır.
3 Kumaş raportlama sistemini yapar.
4 Kumaş yapılarını görsel olarak kağıda aktarır.
5 Renk varyantı yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5