Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halı-Kilim Tasarımı-Iv | HKE 308 | 6 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Temaya yönelik çalışmanın tasarım öğe ve ilkeler doğrultusunda gelişimi ve ürüne dönüşümündeki tüm teknik uygulama yöntemlerinin bilgi ve becerilerinin oluşturulması |
Dersin İçeriği | Projedeki tasarım-teknik-uygulamaların yapılmasının sağlanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halı tasarım prensiplerinin tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerini görür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Form, doku, rengin meydana getirdiği etkiyi ayırt eder. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Görsel verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Görsel verileri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Projenin tanımı projenin tarihçesi | |
2 | Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
3 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
4 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
5 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
6 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
7 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştirilerek incelenmesi. | |
8 | vize | |
9 | Eskiz çalışmalarından, ürüne dönüşebilecek tasarımın seçiminin yapılması. | |
10 | Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma. | |
11 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
12 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. | |
13 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. | |
14 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Konuya bağlı olarak tüm yazılı ve görsel kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halı tasarım prensiplerinin tanımlar. | ||||||||||||
2 | Farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerini görür. | ||||||||||||
3 | Form, doku, rengin meydana getirdiği etkiyi ayırt eder. | ||||||||||||
4 | Görsel verileri analiz eder. | ||||||||||||
5 | Görsel verileri inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 4 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |