Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halı-Kilim Tasarım III HKE 305 5 2 + 4 4 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
3
4
5
6
7
8
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bergama halıları, tarihi, halı tipleri, özellikleri
2 Bergama halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri
3 Bergama halı kompozisyon, tasarım uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri
4 Döşemealtı halıları tarihsel süreç ve özellikleri
5 Döşemealtı halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri
6 Döşemealtı Halıları kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri
7 Uşak halıları tarihsel süreç ve özellikleri
8 Uşak halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri
9 Uşak Halıları kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri
10 Yahyalı halılarının özellikleri
11 Yahyalı halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri
12 Yahyalı Halıları kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri
13 Çanakkale halılarının özellikleri
14 Çanakkale halılarının Desen Analizi ve kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1
2
3
4
5
6
7
8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Atölye) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 12 12
Final 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Performans Görevi (Atölye) 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 7