Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yöresel Dokuma Araştırmaları-I HKE 337 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken Dönem Selçuklu, Konya-Selçuklu, Beyşehir, hayvan figürlü ve geometrik desenli halıları öğretmek.

Dersin İçeriği

Konya-Selçuklu halıları ve dokuma bölgelerinin öğretilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken Dönem Selçuklu halılarını tanır. Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 Konya-Selçuklu halılarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Beyşehir halılarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Konya bölgesi hayvan figürlü ve geometrik desenli halılarını tanır. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
5 Bu dokumaların yüzey planlarını, boyutlarını, kalitelerini, renklerini ve motiflerini anlatır. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken Dönem Selçuklu ve Konya halılarının yüzey planlarının saptanması.
2 Erken Dönem Selçuklu ve Konya halılarının motiflerinin saptanması.
3 Erken Dönem Selçuklu ve Konya halılarının boyut, kalite ve renklerinin saptanması.
4 Eskiz çalışması. (35x50 cm).
5 5 eskizden birinin seçilmesi ve renklendirilmesi.
6 Beyşehir halılarının yüzey planlarının saptanması.
7 Beyşehir halılarının motiflerinin saptanması.
8 Beyşehir halılarının boyut, kalite ve renklerinin saptanması.
9 VİZE
10 Eskiz çalışması. (35x50 cm).
11 5 eskizden birinin seçilmesi ve renklendirilmesi.
12 Hayvan figürlü ve geometrik desenli halılarının yüzey planlarının, boyut, kalite ve renklerinin saptanması.
13 Hayvan figürlü ve geometrik desenli halı motiflerinin saptanması.
14 Eskiz, renklendirme çalışması ve değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Turkish Handwoven Carpets 1-5, Kültür Bakanlığı Yayınları; Kilim Cataloque 1-2, Kültür Bakanlığı Yayınları, Oktay Aslanapa;Türk Halı Sanatının Bin Yılı/ One Thousand Years Of Turkish Carpets,İnkılap Kitapevei Ya.San.VeTic. A.Ş., İst., 2005.

Turkish Handwoven Carpets 1-5, Kültür Bakanlığı Yayınları; Kilim Cataloque 1-2, Kültür Bakanlığı Yayınları, Oktay Aslanapa;Türk Halı Sanatının Bin Yılı/ One Thousand Years Of Turkish Carpets,İnkılap Kitapevei Ya.San.VeTic. A.Ş., İst., 2005.,Türk Soylu Halılarının(Halı-Kilim ve Cicim) Bilgi Şöleni Bildirileri, Kongre ve sempozyum Bildirileri Dizizsi:11, Atatürk Kültür Merkezi Başk. Yay. Ankara, 1998., Bekir Deniz;Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkezi Başk. Yay. Ankara, 2000., Şerare, Yetkin, Türk Halı Sanatı, İstanbul, 1974.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Erken Dönem Selçuklu halılarını tanır. 5 5 5 4 4 4 3 3 3 4 4 4
2 Konya-Selçuklu halılarını tanır. 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4
3 Beyşehir halılarını tanır. 5 5 5 4 4 4 3 3 3 4 4 4
4 Konya bölgesi hayvan figürlü ve geometrik desenli halılarını tanır. 5 5 5 4 4 4 3 3 3 4 4 4
5 Bu dokumaların yüzey planlarını, boyutlarını, kalitelerini, renklerini ve motiflerini anlatır. 5 5 5 4 4 4 3 3 3 4 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5