Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokumada Motif ve Sembol I | HKE 331 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Motif ve sembolün tanımını yapabilmek, erken dönem dokumalarında kullanılan motif ve sembollerin tespit ve araştırmalarını yapmak, öğrenmek, tasarım yapmak ve geçmişte kullanılan motif ve sembolleri günümüz tasarımlarında yorumlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Motif ve sembollerin bilinmesi, erken dönem dokumalarında kullanılan motif ve sembollerin kökenlerini araştırmayı, motif ve sembollerden yeni tasarım ve yorum yaparak gelecek dönemlerde de kullanılmasını sağlamasını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||
2 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||
3 | Sembolizmin tanımını yapar. | ||
4 | Erken dönem dokumalarındaki sembolleri tanır. | ||
5 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. | ||
6 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motif ve sembol kavramlarının tanımı etimolojik olarak incelenmesi. | |
2 | Erken dönem motif ve sembollerinden örneklerin verilmesi. | |
3 | Dokumalarda kullanılan motif ve sembolik ifadeler. | |
4 | Motif ve sembolik ifadelerin kullanıldığı görsel alanlar. | |
5 | Medeniyetlarda kullanılan motif ve sembollerin sanat eserlerine yansıması. | |
6 | Seçilen konulardan araştırma ve eskiz çalışmaları. | |
7 | Sembolik desenlerden birim yüzey düzenlemelerinin hazırlanması. | |
8 | Motif ve semboller ile eskiz çalışmaları. | |
9 | VİZE | |
10 | Eskizlerin 35x50cm ebatlarına taşınması. | |
11 | Seçilen eskizlerden 5 adet uygulanması | |
12 | Tasarımların renklendirilmesi | |
13 | Motif ve sembol tasarımlarının tamamlanması. | |
14 | Atölye çalışmaları, uygulamalar ile ödevlerin teslimi ve genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların tümü. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||||||||||||
2 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||||||||||||
3 | Sembolizmin tanımını yapar. | ||||||||||||
4 | Erken dönem dokumalarındaki sembolleri tanır. | ||||||||||||
5 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. | ||||||||||||
6 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |