Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lif Sanatı II | HKE 312 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tekstil malzemelerini ve dokumada kullanılabilen diğer farklı malzemeleri tanımak. Geleneği ve moderni birleştiren tasarımlar ve deneysel dokumalar yapabilmek. Türkiye ve dünyadaki yenilikçi tekstil sanatçılarını tanımak, eserleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Lif sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. Karışık dokuma tekniklerini ve çeşitli malzemeleri kullanarak yenilikçi, deneysel dokumalar yapar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lif sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tekstil liflerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Özgün tasarımlar yapar. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Farklı malzemelerle dokuma yapar. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Dokuma tekniklerini bir arada kullanır. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lif Sanatı hakkında genel bilgi ve günümüz sanat anlayışındaki yeri. | |
2 | Dokumada kullanılan tekstil malzemeleri ve diğer malzemeler hakkında genel bilgi. | |
3 | Deneysel dokumalar yapan yerli ve yabancı tekstil sanatçılarının tanıtılması ve bu sanatçıların eserlerinin incelenmesi. | |
4 | Öğrenci sunumu (Tekstil sanatçıları hakkında) | |
5 | Tasarım konusunun belirlenmesi ve eskiz çalışması. | |
6 | Tasarımın seçilmesi ve renklendirme. | |
7 | Öğrenci sunumu (Tekstil sanatçıları hakkında) | |
8 | Vize. | |
9 | Malzeme araştırması ve dokuma denemeleri. | |
10 | Dokumaya hazırlık aşamaları (Çözgü, gücü ve çiti işlemleri) | |
11 | Tasarımın dokunması. | |
12 | Tasarımın dokunması. | |
13 | Tasarımın dokunması. | |
14 | Tasarımın dokunması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sühandan Özay - Dünden Bugüne Dokuma Resim Sanatı, T.C. Turizm ve Kültür Bakanlığı, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lif sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Tekstil liflerini tanır. | ||||||||||||
3 | Özgün tasarımlar yapar. | ||||||||||||
4 | Farklı malzemelerle dokuma yapar. | ||||||||||||
5 | Dokuma tekniklerini bir arada kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |