Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halı Tarihi | HKE 207 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dünya’da halı dokunan ülkelerdeki halıların tanıtılması |
Dersin İçeriği | Dünyanın farklı ülkelerinde dokunan halılar tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halı tarihi ve terimlerini öğrenir, araştırma yapar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | halı tarihi hakkında görselleri ve ilk halı örneklerini tanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kaynakça, tarihçe hakkında araştırma yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, | |
4 | İlk halı örneklerinin tasarım ve teknik çalışmasının yapılmasında bilgi ve beceri kazanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, | |
5 | halı tasarımlarının çeşitlerini, kronolojik sıralamasını öğrenir, tasarım ve araşltırma yapıp sunum ve projeye uyarlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halı Tarihine giriş, Pazırık halısı | |
2 | Doğu Türkistan halıları | |
3 | İran Halıları | |
4 | Fas ve civar bölge halıları | |
5 | Endülüs halıları | |
6 | Kafkaslar halıları | |
7 | Türkmen halıları | |
8 | Selçuklu ve Anadolu, Türk Halıları | |
9 | Ara sınav /Japon halıları | |
10 | Hindistan, Pakistan ve Çin halıları | |
11 | Avrupa halıları Fransa ve Belçika halıları | |
12 | Almanya ve İskandinavya halıları | |
13 | Romanya, Moldova, Polonya, İtalya halıları | |
14 | Amerika halıları, Büyük Britanya halıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oktay ASLANAPA, Türk Halı Sanatının Bin Yılı Şerare YETKİN, Türk Halı Sanatı Hüseyin ALANTAR, Bir Kültürün Dokunuşu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halı tarihi ve terimlerini öğrenir, araştırma yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2 | halı tarihi hakkında görselleri ve ilk halı örneklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Kaynakça, tarihçe hakkında araştırma yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
4 | İlk halı örneklerinin tasarım ve teknik çalışmasının yapılmasında bilgi ve beceri kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
5 | halı tasarımlarının çeşitlerini, kronolojik sıralamasını öğrenir, tasarım ve araşltırma yapıp sunum ve projeye uyarlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 8 | 1 | 8 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |