Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Kumaş Tasarımı I) | HKE 415 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sanatsal çalışmalar veya tekstil endüstrisine yönelik tasarımlarını koleksiyona dönüştürürken; lif sanatı,teknik yöntemler,görsel dil,renk,doku öğeleri,tasarım prensipleri ve estetik konularını ele alarak sentez ve analiz yapabilme özelliğine sahip öğrencilerin özgün ve özgürce çalışabilme yöntem bilgisinin verilmesi |
Dersin İçeriği | Tekstil tasarımı kapsamında tasarlama ve uygulama yeteneğini kazanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temaya yönelik çalışır. | ||
2 | Tasarım öğe ve ilkelerine göre tasarlar. | ||
3 | Tasarımdan ürüne teknik aşamaları uygular. | ||
4 | Sentez yapar. | ||
5 | Analiz eder. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tekstil tasarım prensiplerinin tanımlanması ve farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerinde görülen, form,doku,rengin meydana getirdiği etkinin, görsel verilerle sunumu ve tartışılarak incelenmesi. | |
2 | Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
3 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
4 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
5 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
6 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
7 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştirilerek incelenmesi. | |
8 | vize | |
9 | Eskiz çalışmalarından,ürüne dönüşebilecek tasarımın seçiminin yapılması. | |
10 | Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma. | |
11 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
12 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. | |
13 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. | |
14 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yazılı ve görsel kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temaya yönelik çalışır. | ||||||||||||
2 | Tasarım öğe ve ilkelerine göre tasarlar. | ||||||||||||
3 | Tasarımdan ürüne teknik aşamaları uygular. | ||||||||||||
4 | Sentez yapar. | ||||||||||||
5 | Analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |