Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebru Teknikleri II | TEZ 428 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel Türk ebrusu tabiat ilişkisinin kavranması. |
Dersin İçeriği | Ebru tekniklerini öğretir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Türk ebrusu çiçeklerinin tabiatdan sitilizasyonunu kavrama | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Gelincik,Menekşe,Papatya,Koltuk ebrularını başarıyla uygulamak | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Klasik formları kullanım alanlarına göre uygulamak | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Katı sanatı tekniğinden faydalanarak akkase ebrusu uygulamalarını yapabilme | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karanfil ebrusu | |
2 | Karanfil ebrusu | |
3 | Menekşe Çiçeği ebrusu | |
4 | Menekşe Çiçeği ebrusu | |
5 | Gelincik Çiçeği ebrusu | |
6 | Papatya Çiçeği ebrusu | |
7 | Papatya Çiçeği ebrusu | |
8 | Vize | |
9 | Tezhip Sanatı´nda ebru uygulamaları, koltuk ebrusu ve küçük çiçekler | |
10 | Tezhip Sanatı´nda ebru uygulamaları, koltuk ebrusu ve küçük çiçekler | |
11 | Cilt Sanatı´nda ebru uygulamaları (cilt üst, iç ve yan kağıt) | |
12 | Kat´ı Sanatı´nda ebru uygulamaları (bitkisel motifler, figürler, mekan) | |
13 | Hat Sanatı´nda ebru uygulamaları ve Akkase ebru | |
14 | Günümüz çeşitli sanat dallarında (resim, seramik, grafik, vb.) ebru uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uğur Derman, Türk Sanatında Ebru, İstanbul, 1997. Türklerin Ebru Sanatı Hikmet Barutcugil ANKARA 2007Türk Ebru Sanatı Fuat Başar Yavuz Tiryaki İSTANBUL 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik Türk ebrusu çiçeklerinin tabiatdan sitilizasyonunu kavrama | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 4 |
2 | Gelincik,Menekşe,Papatya,Koltuk ebrularını başarıyla uygulamak | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
3 | Klasik formları kullanım alanlarına göre uygulamak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
4 | Katı sanatı tekniğinden faydalanarak akkase ebrusu uygulamalarını yapabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |