Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Serbest Tasarım-I (Sanatsal Tekstiller) HKE 429 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ
Dersi Verenler Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Mine TAYLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasarım ilkelerine bağlı kalarak yüzeysel tasarım yapabilmek.

Dersin İçeriği

Tasarımların üretilebilirliğini kavramak.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarlama ilkelerini kavrar Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
2 Raportlamadan tasarım yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
3 Sanatsal tasarım yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Tasarımın üretimini planlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
5 Malzeme tanır. Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarım konusunun seçimi.
2 Tasarım konusunun seçimi.
3 Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması.
4 Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması.
5 Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması.
6 Eskiz hazırlama. (35 x 50 cm.)
7 Eskiz hazırlama. (35 x 50 cm.)
8 vize
9 Eskiz hazırlama. (35 x 50 cm.)
10 Eskiz hazırlama. (35 x 50 cm.)
11 Eskiz hazırlama. (35 x 50 cm.)
12 Renk ve malzeme denemeleri.
13 Renk ve malzeme denemeleri.
14 Renk ve malzeme denemeleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

görsel veriler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Tasarlama ilkelerini kavrar 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Raportlamadan tasarım yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Sanatsal tasarım yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Tasarımın üretimini planlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Malzeme tanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 2 2
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5