Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dokumada Motif ve Sembol -Iv HKE 436 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MİNE TAYLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çağdaş dünyada sembollerin yeri ve öneminin kavranması.
Dersin İçeriği Çağdaş sembollerin yaşamımızdaki önemi.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sembol ve motif arasındaki farkı bilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Günümüz sembollerini örnekler. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Sanatsal tasarım yapar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Sembol önerisi yapar. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Renklerin etkisini kavrar. Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Günümüz sembollerinin tartışılması.
2 Günümüz sembollerinin tartışılması.
3 Günümüz sembollerinin tartışılması.
4 Günümüz sembollerinin tartışılması.
5 Araştırma için bir çağdaş sembolün seçimi.
6 Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma.
7 Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma.
8 VİZE
9 Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma.
10 Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma.
11 Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma.
12 Sunum.
13 Yeni bir sembol oluşturma.
14 Yeni bir sembol oluşturma.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Yazılı ve görsel kaynaklar
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Sembol ve motif arasındaki farkı bilir.
2 Günümüz sembollerini örnekler.
3 Sanatsal tasarım yapar.
4 Sembol önerisi yapar.
5 Renklerin etkisini kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Proje / Tasarım 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 8 8
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5