Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Serbest Tasarım-I (Osmanlı Saray Dokumaları ) | HKE 427 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Osmanlı Saraylarında Mekanlarda Kullanılmak Üzere Dokunmuş Kumaşların Genel Olarak Önce Basit Ve Sonrasında Kompleks Yapıları, Desen Ve Kompozisyon Özellikleri İncelenip, Sentez Ve Analiz Yapabilme Özelliği Kazandırılması |
Dersin İçeriği | Farklı dokuların ve özelliklerin somut olarak incelenmesi ve analiz yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Saray kumaşlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Saray kumaşlarının görsel analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tasarım özelliklerini saptar. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dokuma yapılarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Malzeme tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekan için üretilmiş tekstillerin tanımı ve incelenmesi. | |
2 | Tarihi iç mekân tekstili tanımı ve saray mefruşatının tartışılarak incelenmesi. | |
3 | Öğrencinin üzerinde çalışacağı mekanların tespiti ve tarihi kumaşların araştırılması | |
4 | Öğrencinin üzerinde çalışacağı mekanların tespiti ve tarihi kumaşların araştırılması | |
5 | Karar verilen örneklerin kompozisyon açısından irdelenmesi | |
6 | Karar verilen örneklerin kompozisyon açısından irdelenmesi | |
7 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştiriler | |
8 | vize | |
9 | Öğrencinin üzerinde çalışacağı tarihi kumaşların malzeme yönünden araştırılması | |
10 | Öğrencinin üzerinde çalışacağı tarihi kumaşların malzeme yönünden araştırılması | |
11 | Genel olarak farklı yapılardaki tarihi kumaşların teknik açıdan çözümlenmesi ve tartışılması | |
12 | Seçilen mekanlardaki farklı yapılardaki tarihi kumaşların teknik açıdan çözümlenmesi ve tartışılması | |
13 | Karakteristik özellikleri ile farklı yapılardaki tarihi kumaşların sınıflandırılması, teknik açıdan çözümlenmesi | |
14 | İncelenmiş konuların PP sunumu ve tartışma. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Atlaslar Atlası;Hülya Tezcan, Silks For The Sultans; Ahmet Ertug, Patricia Baker, Hülya Tezcan, Jennifer Wearden, Kumaş Yapı Bilgisi; Burhan Bahriyeli, Bahattin Şeber, Dokuma Tekniği I-II; Zahide İmer, Tasarımda Konstrüksiyon Esasları; Altuğ Acuner, Döşemelik;Hülya Tezcan Fashion And Orientalism:Adam Geczy,Tekstil Tarihi;Emre Dölen, Textile Design And Color; Willam Watson And Z.J.Grosicki, Advancad Textile Design; Willam Watson And Z.J.Grosicki, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Saray kumaşlarını tanır. | ||||||||||||
2 | Saray kumaşlarının görsel analizini yapar. | ||||||||||||
3 | Tasarım özelliklerini saptar. | ||||||||||||
4 | Dokuma yapılarını yorumlar | ||||||||||||
5 | Malzeme tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |