Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yapı Malzemeleri ve Yangından Korunma TYG 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Malzeme Bilgisi

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TAHSİN TURĞAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yapı malzemelrinde kullanılan çeşitli çelik, beton, ahşap ve diğer malzemelerin yangına dirençli hale getirilmesi için neler yapılması gerektiği, yangın testleri ve yangına dirençli malzemelerin uygulamalarının öğretilmesi hakkında bilgi edinmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Yangına dirençli malzemlerin esasları, Malzeme spesifikasyonları satandartlar ve testler, Isıya dirençli plastikler, Yapı malzemeleri, Ahşap ve ahşap ürünleri, Malzemelerin askeri sahada uygulamaları, proje sunumları, Dönemin genel değerlendirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

1. C. A. Harper, Building Materials and Fire Protection, Mc Graw Hill, 2004

Ders Kaynakları

1. C. A. Harper, Building Materials and Fire Protection, Mc Graw Hill, 2004

2. A. R. Harrock, D. Price, “Fire retardent materials”, CRC Press, 2001.

3. C. Jones, “Dictionary of fire protection engineering”, Whittles, 2010.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Disiplinler arası bilgileri kullanarak yangın güvenliği hakkında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
7 Yangın kavramının teorisini öğrenerek uygulamada ve standartlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını kavrar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)