Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Düşünce Tarihi | SBK 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Soner Tausher |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, modernleşme karşısında Türk düşünürlerinin yeni değerleri ve kurumları değerlendirme tarzını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Çağdaş Türk Düşüncesi özgün fikirler tarihi değildir. Türklerin modernleşme süreci ile karşılaşmasıyla yaşanan düşünsel krizlerin tarihidir. Türk düşünürleri modernleşme sürecinde yaşanan toplumsal bunalım karşısında fildişi kulelerine çekilmemiş, düşünsel birikimlerini kullanarak topluma önderlik etmeye çalışmışlardır. Toplumsal değer ve kurumların yeniden inşası Türk düşünce dünyasını Türk düşünce dünyasının en belirgin niteliğidir. Yeni bir uygarlık, devlet, eğitim, tarih ve felsefe anlayışını temellendirmeye çalışmışlardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci modernleşmesinin Türk düşüncesi üzerindeki etkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Modern değer ve kurumlar ile Türk değer ve kurumlarının ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Modern devlet ve uygarlık anlayışını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Modern tarih ve felsefe anlayışını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşüncelerin oluşumunu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşünceleri tartışarak fikir yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernleşme ve Türk Düşüncesi | |
2 | Tanzimat Dönemi Türk Düşünce Dünyası | |
3 | Meşrutiyet Dönemi Türk Düşünce Dünyası | |
4 | Cumhuriyet Dönemi Türk Düşünce Dünyası | |
5 | Modernleşme ve Kurum ve Değerlerin İnşası | |
6 | Türk Uygarlık Anlayışının Modernleşmesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Modern Devlet Anlayışının Kökleşmesi | |
9 | Tarih Anlayışının Millileşmesi ve Modernleşmesi | |
10 | Felsefenin Pozitifleşmesi | |
11 | Türkiye´de Muhafazakar Düşüncenin Oluşumu | |
12 | Türkiye´de Liberal Düşüncenin Oluşumu | |
13 | Türkiye´de Marxist Düşüncenin Oluşumu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Öğrenci modernleşmesinin Türk düşüncesi üzerindeki etkisini kavrar. |
2 | Modern değer ve kurumlar ile Türk değer ve kurumlarının ilişkisini analiz eder. |
3 | Modern devlet ve uygarlık anlayışını çözümler. |
4 | Modern tarih ve felsefe anlayışını analiz eder. |
5 | Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşüncelerin oluşumunu analiz eder. |
6 | Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşünceleri tartışarak fikir yürütür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |