Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medıa, Power and Polıtıcs MCS 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EKMEL GEÇER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

This couse aims to examine the interactions between media and political institutions, actors and processes, in light of theories of journalism, communication and political practice.

Dersin İçeriği

This course attempts to explain roles of  media in a well-functioning democracy. Furtermore it expolores what constitutes the “media” in today's circumstances. The course will cover a wide range of issues related to media impact on political campaigns and political advocacy.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 o give students an essential understanding of and familiarity with the full spectrum of digital communications Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 to give a basic technical literacy, appropriate for any professional in communications, political, or policy work, and broad knowledge of current and emerging trends Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 to enable students to use and apply their digital knowledge in their professional and personal lives Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 to understand the new production theories Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction: Comforting Myths and Harsh Truths: the state News production
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

VIDEO: “How the Internet will (one day) transform government,” by Shirky. Ted Talk

Schudson, Michael. 1995. The Power of News. Cambridge, MA: Harvard University Press.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 o give students an essential understanding of and familiarity with the full spectrum of digital communications
2 to give a basic technical literacy, appropriate for any professional in communications, political, or policy work, and broad knowledge of current and emerging trends
3 to enable students to use and apply their digital knowledge in their professional and personal lives
4 to understand the new production theories
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)