Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan İlişkileri ve İletişim SNE 428 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Asena AYVAZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan ilişkileri ve iletişim konuları hakkında kuramsal bilgi sahibi olabilme, olumlu ve etkili insan ilişkileri kurma ve sürdürmeye katkı sağlayıcı etkili iletişim becerilerini kazanabilme.

Dersin İçeriği

İnsanlar arası iletişim (Evde, okulda, alışverişte, iş yerlerinde...), etkin konuşma ve dinlemede kullanılan yöntem ve teknikler, beden dili; hak ve sorumluluklar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan ilişkileri ve iletişimle ilgili kavramları örneklerle açıklar. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Etkin dinleme yöntemlerini etkinliklerde kullanır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Sözlü ve sözsüz iletişim kurallarını etkinliklerde uygular. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
4 İletişimin mesleği bakımından önemini değerlendirir. Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtımı ve kaynaklar.
2 İletişim ve öğeleri
3 Ailede iletişim
4 Ailede iletişim
5 Okulda iletişim
6 Okulda iletişim
7 Alışverişte iletişim
8 Etkin konuşma
9 Arasınav
10 Etkin konuşma ile ilgili örnekler
11 Öğrencilerden örnekler
12 Etkin dinleme
13 Beden dili ve kullanılması
14 Hak ve sorumluluklar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Dale Carnegie, Söz Söylemek İş Başarmak, Kitsan Yayınları
2.Nejat Muallimoğlu, Bütün Yönleriyle Hitabet , Avcıol Matbaası, 1991
3.Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İnsan ilişkileri ve iletişimle ilgili kavramları örneklerle açıklar.
2 Etkin dinleme yöntemlerini etkinliklerde kullanır.
3 Sözlü ve sözsüz iletişim kurallarını etkinliklerde uygular.
4 İletişimin mesleği bakımından önemini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5