Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Yaratıcı Yazı Yazma Öğretimi | SNE 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asena AYVAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaratıcı düşüncenin ve yaratıcı yazı yazmanın önemini, tanımını ve aşamalarını kavrama. |
Dersin İçeriği | Yaratıcı Düşünce, Yaratıcı Yazı Yazma, Yaratıcı Yazı Yazmanın Gelişim Süreci, Çocuklarda Yaratıcılığı Geliştirme, Yaratıcı Yazı Yazmanın Nitelikleri ve Yaratıcı Yazı Yazma Programı, Beyin ve Yazı Yazma İlişkisi, Bilişsel Yazı Yazma Süreci, İlköğretimde Yaratıcı Yazı Yazma Öğretimi ve Geliştirme Teknikleri, Yaratıcılığı Geliştirmede Sınıf Stratejileri, Metin, Metin Türleri (Hikâye Edici Metinler, Bilgilendirici Metinler ve Şiir), Serbest Yazı Yazma Uygulamaları, Diyalog Yazma Çalışmaları, Hikâye, Kurgu Yazma Uygulamaları, Şiir Yazma Çalışmaları, Yaratıcı Yazı Yazmanın Değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcı yazı yazmanın gelişim sürecini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, | |
2 | Çocuklarda yaratıcılığı geliştirme sürecini özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Yaratıcı yazı yazmanın nitelikleri ve yaratıcı yazı yazma programını açıklar. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Beyin ve yazı yazma ilişkisini yorumlar. | Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilişsel yazı yazma sürecini listeler. | Anlatım, | |
6 | İlköğretimde yaratıcı yazı yazma öğretimini ve geliştirme tekniklerini uygular. | Tartışma, | |
7 | Yaratıcılığı geliştirmede sınıf stratejilerini sınıflandırır. | Anlatım, | |
8 | Metin türlerini (hikâye edici metinler, bilgilendirici metinler ve şiir) değerlendirir. | Tartışma, | |
9 | Yaratıcı yazı yazabilmek için serbest yazı yazma uygulamalarının önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, | |
10 | Diyalog yazma çalışmalarını metinlerde gösterir. | Tartışma, | |
11 | Hikâye ve kurgu yazmayı tasarlar. | Tartışma, | |
12 | Yaratıcı yazıyı değerlendirir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı düşünce, yaratıcı yazı yazma | |
2 | Yaratıcı yazı yazmanın gelişim süreci | |
3 | Çocuklarda yaratıcılığı geliştirme | |
4 | Yaratıcı yazı yazmanın nitelikleri ve yaratıcı yazı yazma programı | |
5 | Beyin ve yazı yazma ilişkisi | |
6 | Bilişsel yazı yazma süreci | |
7 | İlköğretimde yaratıcı yazı yazma öğretimi ve geliştirme teknikleri | |
8 | Yaratıcılığı geliştirmede sınıf stratejileri | |
9 | Arasınav | |
10 | Metin, metin türleri (hikaye edici metinler, bilgilendirici metinler ve şiir) | |
11 | Serbest yazı yazma uygulamaları ve diyalog yazma çalışmaları | |
12 | Hikaye, kurgu yazma uygulamaları | |
13 | Şiir yazma çalışmaları | |
14 | Yaratıcı yazı yazmanın değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaratıcı yazı yazmanın gelişim sürecini kendi cümleleriyle ifade eder. | |||||||||||||||
2 | Çocuklarda yaratıcılığı geliştirme sürecini özetler. | |||||||||||||||
3 | Yaratıcı yazı yazmanın nitelikleri ve yaratıcı yazı yazma programını açıklar. | |||||||||||||||
4 | Beyin ve yazı yazma ilişkisini yorumlar. | |||||||||||||||
5 | Bilişsel yazı yazma sürecini listeler. | |||||||||||||||
6 | İlköğretimde yaratıcı yazı yazma öğretimini ve geliştirme tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
7 | Yaratıcılığı geliştirmede sınıf stratejilerini sınıflandırır. | |||||||||||||||
8 | Metin türlerini (hikâye edici metinler, bilgilendirici metinler ve şiir) değerlendirir. | |||||||||||||||
9 | Yaratıcı yazı yazabilmek için serbest yazı yazma uygulamalarının önemini açıklar. | |||||||||||||||
10 | Diyalog yazma çalışmalarını metinlerde gösterir. | |||||||||||||||
11 | Hikâye ve kurgu yazmayı tasarlar. | |||||||||||||||
12 | Yaratıcı yazıyı değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |