Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili Vatandaşlık Eğitimi | SNE 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM SAĞLAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asena AYVAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etkili vatandaşlık eğitimi bilgi, becerilerine sahip olmak |
Dersin İçeriği | Etkili vatandaşlık eğitimi programının amacı, , bilgi edinme, uygulama ve bilginin öneminin farkında olma, bilgi çağının özellikleri, etkili iletişim, kritik düşünme, problem çözme, demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etkili vatandaşı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
2 | Etkili vatandaşın özelliklerini açıklar. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilginin önemini yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, | |
4 | Bilgi çağının özelliklerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, | |
5 | Etkili iletişim oluşturur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | |
6 | Karar verme becerilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili tanıtım | |
2 | Etkin Vatandaş Yetiştirme Programının amacı | |
3 | Etkin Vatandaş Yetiştirme Programının amacı | |
4 | Bilgi edinme ve bilgi edinmenin önemi | |
5 | Bilgi çağının önemi | |
6 | Bilgi çağının özellikleri | |
7 | Etkili iletişim | |
8 | Okulda ve sınıfta iletişim | |
9 | Arasınav | |
10 | Kritik düşünme | |
11 | Problem çözme | |
12 | Sınıfta, okulda ve evde demokrasi | |
13 | Değer eğitimi ve önemi | |
14 | Demokratik değerler ve önemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | SAĞLAM, Halil İbrahim, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ders Notları ÖZTÜRK, C. ve DİLEK, D. (Ed.). (2003). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Üçüncü Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. ERDEN, Münire (1996), Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınları, Ankara. CAN, Gürhan (Ed) (1998), Sosyal Bilgiler Öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. TANRIÖĞEN, Abdurrahman (2006), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans Yayınları, Ankara. KÖSTÜKLÜ, Nuri (1999), Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi, Günay Ofset, Konya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etkili vatandaşı tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Etkili vatandaşın özelliklerini açıklar. | |||||||||||||||
3 | Bilginin önemini yorumlar. | |||||||||||||||
4 | Bilgi çağının özelliklerini ayırt eder. | |||||||||||||||
5 | Etkili iletişim oluşturur. | |||||||||||||||
6 | Karar verme becerilerini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |