Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları | SNE 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin zekâ türlerini anlama ve onlara yönelik öğrenme öğretme ortamları oluşturmayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Zeka ve Zeka ile ilgili Kuramlar, Çoklu Zeka Kuramı ve Temel İlkeleri, Çoklu Zeka Kuramındaki Zeka Türleri, Baskın Zeka Alanının Belirlenmesi, Sözel/Dilsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Mantıksal/Matematiksel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Görsel/Uzamsal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Müziksel/Ritmik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Bedensel/Kinestetik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Sosyal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, İçsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Doğacı Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Çoklu Zeka Kuramı ve Değerlendirme Çalışmaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeka kuramlarını anlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerini ilişkilendirir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerine etkinlikler tasarlar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, | |
4 | Çoklu Zeka uygulamalarını değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeka ve Zeka ile İlgili Kuramları | |
2 | Çoklu Zeka Kuramı ve Temel İlkeleri | |
3 | Çoklu Zeka Kuramındaki Zeka Türleri | |
4 | Baskın Zeka Alanının Belirlenmesi | |
5 | Sözel/Dilsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
6 | Mantıksal/Matematiksel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
7 | Görsel/Uzamsal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
8 | Müziksel/Ritmik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bedensel/Kinestetik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
11 | Sosyal/İçsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
12 | Doğacı Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
13 | Çoklu Zeka Kuramı ve Değerlendirme Çalışmaları | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | AKBOY, R. (2005). Eğitim Psikolojisi ve Çoklu Zekâ. İzmir: Dinozor Kitapevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zeka kuramlarını anlar. | |||||||||||||||
2 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerini ilişkilendirir. | |||||||||||||||
3 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerine etkinlikler tasarlar. | |||||||||||||||
4 | Çoklu Zeka uygulamalarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |