Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi SNE 201 3 2 + 2 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASİP CANA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Beden Eğitimi ve Sporda oyun öğretimi ile ilgili temel kavramları ve becerileri uygulayabilme

Dersin İçeriği

Ilköğretim Beden Eğitimi dersi (1-5. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilköğretim birinci kademe Beden Eğitimi Dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyun ve eğitsel oyun kavramlarını bilir Soru-Cevap, Anlatım,
2 Beden eğitimi ve spor ile oyun eğitimi arasındaki ilişki kurar. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Oyunun çocukta geliştirdiği fiziksel ve ruhsal özellikleri kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap,
4 Oyun çeşitlemesi yapar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Oyun yönetir. Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma,
6 Sınıf içi disiplin sağlama ile ilgili gerekli bilgilere sahip olur. Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
7 Öğrencilerin gelişim özelliklerine göre oyun ve materyal seçer. Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma,
8 Oyun eğitimi aracılığı ile fiziksel gelişim sağlanacağını bilir. Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
9 Beden eğitimi dersi ile ilgili planlama yapar. Deney ve Laboratuvar,
10 Beden eğitimi dersi ile ilgili ölçme değerlendirme yapar. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beden eğitimi ve spor ders içeriği (1-5 sınıflar)
2 Beden eğitimi ve sporun çocukta karşıladığı gereksinimler [1]sayfa 32-34
3 Beden eğitimi ve spor yönünden bireyin gelişim ilkeleri 1]sayfa 36-45
4 Beden eğitimi sporda uygulanan öğretim yöntemleri ve ders planları, değerlendirme [1]sayfa 53-106
5 Oyunun kavramı,doğuşu ve gelişimi, tanımı [2]sayfa 3-7
6 Oyunların sınıflandırılması ve oyunun çocuk gelişimine etkileri [2]sayfa 7-18
7 Eğitsel oyun yapısı ve özellikleri [2]sayfa 23-25
8 Arasınav
9 Eğitsel oyunların sınıflandırılması [2]sayfa 25-29
10 Eğitsel oyunların motorik özellikler üzerine etkisi, beden eğitimi ve sporda oyun [2]sayfa 31-34
11 Oyunun planlanması ve oyun öğretimi, değerlendirme [1]sayfa 35-50
12 Oyun uygulaması [2]sayfa 53-201
13 Oyun uygulaması [2]sayfa 53-201
14 Oyun uygulaması [2]sayfa 53-201
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Oyun ve eğitsel oyun kavramlarını bilir
2 Beden eğitimi ve spor ile oyun eğitimi arasındaki ilişki kurar.
3 Oyunun çocukta geliştirdiği fiziksel ve ruhsal özellikleri kavrar.
4 Oyun çeşitlemesi yapar.
5 Oyun yönetir.
6 Sınıf içi disiplin sağlama ile ilgili gerekli bilgilere sahip olur.
7 Öğrencilerin gelişim özelliklerine göre oyun ve materyal seçer.
8 Oyun eğitimi aracılığı ile fiziksel gelişim sağlanacağını bilir.
9 Beden eğitimi dersi ile ilgili planlama yapar.
10 Beden eğitimi dersi ile ilgili ölçme değerlendirme yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 16 32
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 163
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,52
Dersin AKTS Kredisi 7