Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rehberlik | EBB 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde rehberliğin amacı çocuğun fiziksel, ruhsal, duygusal ve sosyal yönden tanınmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Rehberliği amacı, temel ilkeleri, Erken çocukluk eğitiminde rehberlik, Çocuğun fiziksel, ruhsal, sosyal yönden tanınması, Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri, Erken çocukluk eğitiminde özel eğitime gereksinimi ola çocukların tespiti, Mesleki rehberlik, Erken çocukluk eğitiminde rehberlik programları ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rehberliğin temel kavramları ve ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Erken çocukluk eğitiminde psikolojik danışma ve rehberliğin önemi ve işlevini ifade eder | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çocuğu tanıma ve takip çalışmalarını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Erken çocukluk eğitiminde rehberlik programını açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Erken çocukluk eğitiminde özel eğitime gereksinimi olan çocukları tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde rehberlik programlarını açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Erken çocukluk eğitiminde davranış problemi olan çocuklara yönelik etkinlikler hazırlar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
8 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerini uygular. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | |
2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin ilkeleri | |
3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin hedefleri | |
4 | Erken Çocukluk Eğitiminde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik programının hedefleri | |
5 | Erken Çocukluk Eğitiminde mesleki rehberlik | |
6 | Erken Çocukluk Eğitiminde çocuğu tanıma ve takip çalışmaları | |
7 | Erken Çocukluk Eğitiminde özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler. | |
8 | Erken Çocukluk Eğitiminde sosyal iletişim becerileri | |
9 | Erken Çocukluk Eğitiminde çocuğun kendini koruması | |
10 | Çocuğun davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler. | |
11 | Erken Çocukluk Eğitiminde karşılaşılan davranış problemleri | |
12 | Erken Çocukluk Eğitiminde çocuğa karşı Anne Baba tutumları | |
13 | Davranış problemlerine karşı alınacak önlemler ve etkinlikler | |
14 | Erken Çocukluk Eğitiminde Motivasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Özgüven, İ. Ethem (1998) Bireyi Tanıma Teknikleri, PDREM yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rehberliğin temel kavramları ve ilkelerini açıklar. | ||||||||||||||
2 | Erken çocukluk eğitiminde psikolojik danışma ve rehberliğin önemi ve işlevini ifade eder | ||||||||||||||
3 | Çocuğu tanıma ve takip çalışmalarını bilir. | ||||||||||||||
4 | Erken çocukluk eğitiminde rehberlik programını açıklar. | ||||||||||||||
5 | Erken çocukluk eğitiminde özel eğitime gereksinimi olan çocukları tanır. | ||||||||||||||
6 | Erken çocukluk eğitiminde rehberlik programlarını açıklar. | ||||||||||||||
7 | Erken çocukluk eğitiminde davranış problemi olan çocuklara yönelik etkinlikler hazırlar. | ||||||||||||||
8 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |