Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A.Seç. Çocuk Ruh Sağlığı OOE 426 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör Eslem Gözde FİDE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde çocukların ruh sağlığını etkileyen etmenlerin kavranması ve çocukların sağlıklı olabilmeleri için öğretmenlerin temel bilgi ve becerilerini geliştirmek

Dersin İçeriği

Ruh Sağlığının Tanımı, Önemi, Ruh Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Ruh sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemlerinin Tanısı ve Tedavisi, Aile İçindeki Özel Durumların Çocuğun Ruh Sağlığına Etkileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ruh sağlığı ve ruhsal gelişim dönemleri hakkında genel bir bilgi düzeyine ulaşabilir.
2 Ailede ruh sağlığı, çocuk ruh sağlığını etkileyen özel durumlar hakkında genel bir bilgi edinebilir
3 Erken çocukluk döneminde sıklıkla karşılaşılan ruhsal sorunları açıklayabilir
4 Çocukluk ruhsal bozukluklarında değerlendirme ve tedavi süreçlerini ifade edebilir.
5 Edindikleri bilgileri meslekleri açısından nasıl kullanabileceklerini kavrayabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ruh Sağlığına İlişkin Yaklaşımlar Kaynak
2 Ruh Sağlığı ve Çocuk Ruh Sağlığı Kaynak
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ed. Yasemin AYDOĞAN, Çocuk Ruh Sağlığı, Eğiten Kitap.

 Atalay YÖRÜKOĞLU, Çocuk Ruh Sağlığı.

Ed. Serdal SEVEN,  Çocuk Ruh Sağlığı, Pegem Akademi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Çocuk ruh sağlığı ve ruhsal gelişim dönemleri hakkında genel bir bilgi düzeyine ulaşabilir.
2 Ailede ruh sağlığı, çocuk ruh sağlığını etkileyen özel durumlar hakkında genel bir bilgi edinebilir
3 Erken çocukluk döneminde sıklıkla karşılaşılan ruhsal sorunları açıklayabilir
4 Çocukluk ruhsal bozukluklarında değerlendirme ve tedavi süreçlerini ifade edebilir.
5 Edindikleri bilgileri meslekleri açısından nasıl kullanabileceklerini kavrayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
Toplam 15
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Kısa Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5