Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması II | OOE 406 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde; birlikte çalışma ve işbirliği yapma, çocukları tanıma ve iletişim kurma, çocukların gelişim özelliklerine uygun planlamalar yapma, eğitim ortamı hazırlama ve etkinlikler gerçekleştirme ve uygulamalar yoluyla öğretmenlik deneyimini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, yıllık, günlük plan hazırlama ve değerlendirme, eğitim ortamlarının donanım ve materyal açısından düzenlenmesi, aile katılım etkinlikleri ve ev ziyaretlerinin düzenlenmesi, çocuğun gelişiminin değerlendirilmesi, öğretmenin öz değerlendirmesi, istenmeyen davranışlar ve bu davranışlara yönelik uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri adlandırır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük plan ve bileşenlerini ile iş akışını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Uygulama anasınıfı öğretmeninin rehberliğinde yıllık plan hazırlayarak uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uygulama anasınıfı öğretmeni ile rehber öğretim elemanının denetiminde hazırladığı ve uyguladığı planı birlikte değerlendirerek analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Uygulama anasınıfında bir tam günlük plan uygulamasını rehber öğretmen ve öğretim elemanının değerlendirme ve düzeltmeleri doğrultusunda geliştirir. | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Uygulama anasınıfının aile katılım etkinlikleri ve çevre işbirliği çalışmalarını organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Uygulama anasınıfındaki çocuk/ların etkinlik sırasındaki gelişim özelliklerini ve öğretmen adayı olarak dönem boyu kendini değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulda ilk gün- Dönem planı hazırlama-uygulama, uygulama okulunu tanıma | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
2 | Uygulama rehber öğretmenini günlük iş analizini gözlemleme ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme ve raporlama. | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
3 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan serbest zaman etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
4 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan Türkçe-dil etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
5 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan oyun-hareket etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
6 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan müzik etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
7 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan fen ve matematik etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
8 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan drama etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
9 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan sanat etkinliği uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
10 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
11 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
12 | Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
13 | İstenmeyen davranış gösteren çocuğu gözlemleme ve bu davranışa uygun etkinlik planlama | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
14 | Dönem boyunca bu ders kapsamında yaptığını uygulamaları ile ilgili uygulama rehber öğretmeni ile görüşme, öz değerlendirme raporu doldurma ve portfolyo hazırlama. | Öğretmenlik Uygulaması II Dosya Yönergesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları. |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri adlandırır. | ||||||||||||||
2 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük plan ve bileşenlerini ile iş akışını yorumlar. | ||||||||||||||
3 | Uygulama anasınıfı öğretmeninin rehberliğinde yıllık plan hazırlayarak uygular. | ||||||||||||||
4 | Uygulama anasınıfı öğretmeni ile rehber öğretim elemanının denetiminde hazırladığı ve uyguladığı planı birlikte değerlendirerek analiz eder. | ||||||||||||||
5 | Uygulama anasınıfında bir tam günlük plan uygulamasını rehber öğretmen ve öğretim elemanının değerlendirme ve düzeltmeleri doğrultusunda geliştirir. | ||||||||||||||
6 | Uygulama anasınıfının aile katılım etkinlikleri ve çevre işbirliği çalışmalarını organize eder. | ||||||||||||||
7 | Uygulama anasınıfındaki çocuk/ların etkinlik sırasındaki gelişim özelliklerini ve öğretmen adayı olarak dönem boyu kendini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 9 | 63 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 257 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |