Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Kaynaştırma Eğitimi | OOE 424 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr Gör Suzan Cömert Özata |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel eğitimde eğitsel yerleştirme, en az kısıtlayıcı ortam ilkesi, bütünleştirme uygulamaları, başarılı kaynaştırma, davranış yönetimi, öğretimsel uyarlamalar, sosyal beceri öğretimi. |
Dersin İçeriği | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımlan: birlikte ve ayn eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanaklan ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sımf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye'de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye'de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başansım etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynaştırma nedir, kaynaştırmanın önemi ve tarihçesini söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel Eğitim Programını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kaynaştırma ortamında davranış yönetimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bütünleştirme uygulamalarında yer verilen öğretimsel uyarlamalarını örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma nedir, kaynaştırmanın önemi ve tarihçesi | Ders notları-ilgili slaytlar |
2 | Yasal Düzenlemeler | Ders notları-ilgili slaytlar |
3 | Kaynaştırma modelleri ve kriterleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
4 | Kaynaştırmanın başarısını etkileyen faktörler | Ders notları-ilgili slaytlar |
5 | Kaynaştırma ortamında yapılması gereken düzenlemeler | Ders notları-ilgili slaytlar |
6 | Kaynaştırma ortamında Bireysel Eğitim Programı | Ders notları-ilgili slaytlar |
7 | Okul öncesi dönemde kaynaştırma | Ders notları-ilgili slaytlar |
8 | ARASINAV | |
9 | Kaynaştırma ortamında sosyal beceriler | Ders notları-ilgili slaytlar |
10 | Kaynaştırma ortamında davranış yönetimi | Ders notları-ilgili slaytlar |
11 | Kaynaştırma yapılan bir sınıf ortamında gözlem | Ders notları-ilgili slaytlar |
12 | Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
13 | Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
14 | Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş. Kırcaali İftar G, Batu S. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık Ankara:2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaynaştırma nedir, kaynaştırmanın önemi ve tarihçesini söyler | ||||||||||||||
2 | Bireysel Eğitim Programını açıklar | ||||||||||||||
3 | Kaynaştırma ortamında davranış yönetimini açıklar | ||||||||||||||
4 | Bütünleştirme uygulamalarında yer verilen öğretimsel uyarlamalarını örneklerle açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Ara Sınav | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |