Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç: Türkiye İdari Coğrafyası | OOE 441 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türkiye'nin idari coğrafya özellklerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | İdari coğrafya ile ilgili temel kavramlar. İdari coğrafya açısından yerleşmelerin genel özellikleri. Türkiye'de illerin idari coğrafya özellikleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İdari coğrafya ile ilgili temel kavramları genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İdari coğrafya açısından yerleşmelerin genel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türkiye'deki yerleşmelerin idari bölünüş içindeki fonksiyonlarını genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özelliklerini genel olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Türkiye'deki illeri ve il trafik kodlarını harita üzerinde belirtir. | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Dersle ilgili bir konuda ödev hazırlar ve sunum yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari coğrafya ile ilgili kavramlar | |
2 | İdari coğrafya ile ilgili kavramlar | |
3 | İdari coğrafya açısından yerleşmeler. Yerleşmelerin şekil ve doku özellikleri | |
4 | Türkiye'deki yerleşmelerin sınıflandırılması: Kır yerleşmeleri | |
5 | Kent yerleşmeleri | |
6 | Türkiye'deki yerleşmelerin idari bölünüş içindeki fonksiyonları. Mahalleler, köyler, beldeler, ilçeler, iller | |
7 | Ara sınav | |
8 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özellikleri | |
9 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özellikleri | |
10 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özellikleri | |
11 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özellikleri | |
12 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özellikleri | |
13 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özellikleri | |
14 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | *Özçağlar, A. (2011). İdari Coğrafya, Ümit Ofset Matbaacılık, Ankara. *Özçağlar, A. (1996). Türkiye'nin İdari Coğrafyası Bakımından Köy, Bucak, İlçe, İl ve Belde Kavramları Üzerine Düşünceler. A.Ü.D.T.C.F. Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı: 12, 7-24, Ankara. *https://www.e-icisleri.gov.tr/Anasayfa/MulkiIdariBolumleri.aspx *Hayır Kanat, M.(Editör) (2016). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Nobel Yayıncılık, Ankara. *Şahin, C. ve Doğanay, H. (2003). Türkiye Coğrafyası: (Fiziki, Beseri, Ekonomik, Jeopolitik). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. *Atalay, İ.ve Mortan, K. (2007). Resimli ve Haritalı Türkiye Bölgesel Coğrafyası. Genşl. 4. bs., İnkılap Kitabevi, İstanbul. *Özey, R. (2010). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. 2.bs., Aktif Yayınevi, İstanbul. *Yazıcı, H. ve Koca, M.K. (Editörler) (2007). Türkiye Coğrafyası Ve Jeopolitiği. PEGEM A Yayınları, Ankara. *Tümertekin, E. (1973). Türkiye’de Şehirleşme ve Şehirsel Fonksiyonlar = Urbanization And Urban Functions İn Turkey. İstanbul Üniversitesi Yayınları; 1840. Coğrafya Enstitüsü Yayınları; 72, İstanbul. *Tunçdilek, N. (1967). Türkiye İskan Coğrafyası: Kır İskanı (Köy-Altı İskan Şekilleri). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları ; 1283. Coğrafya Enstitüsü Yayınları no; 49, İstanbul. *Doğanay, H. (1997). Türkiye Beşeri Coğrafyası. MEB, Ankara. *Çoban, A. (Editör) (2017). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Lisans Yayıncılık, İstanbul. *İl valilikleri, ilçe kaymakamlıkları ve belediyelerin web sayfaları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İdari coğrafya ile ilgili temel kavramları genel olarak açıklar. | ||||||||||||||
2 | İdari coğrafya açısından yerleşmelerin genel özelliklerini açıklar. | ||||||||||||||
3 | Türkiye'deki yerleşmelerin idari bölünüş içindeki fonksiyonlarını genel olarak açıklar. | ||||||||||||||
4 | Türkiye'deki illerin idari coğrafya özelliklerini genel olarak değerlendirir. | ||||||||||||||
5 | Türkiye'deki illeri ve il trafik kodlarını harita üzerinde belirtir. | ||||||||||||||
6 | Dersle ilgili bir konuda ödev hazırlar ve sunum yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |