Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seç III: Edebiyatımızda Dil Tartışmaları | TRE 450 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders, Türk edebiyatındaki Eski-Yeni tartışmalarını öğrencilere kavratmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinin tanıtımı ve kavramlar, Tanzimat dönemi tartışmaları, genel değerlendirmeler, şekil yönünden değerlendirmeler, dil ve uslup yönünden değerlendirmeler, içerik olarak değerlendirmeler, şairlerin değerlendirilmesi, Servet-i Fünun ve Meşrutiyet dönemi tartışmaları, şekil yönünden değerlendirmeler, dil ve üslup, içerik değerlendirmeleri, Cumhuriyet dönemi tartışmaları, Cumhuriyet dönemi tartışmaları, şekil yönünden değerlendirmeler, dil ve üslubun değerlendirilmesi, içerik ve şairlerin değerlendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk edebiyatı alanındaki eski-yeni tartışmaları ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Eski yeni tartışmalarının sebeplerini dönemlere göre açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eski-yeni tartışmalarına katılan sanatçıları ve sanat anlayışlarını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
4 | Tartışmalar esnasında öğrendiği inceleme yöntemlerini başka metinler üzerinde de uygular. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Tartışmalarda ileri sürülen görüşleri çözümler. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Dil, üslup, içerik ve şairler yönünden metinleri çözümler. | Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve kavramlar | |
2 | Tanzimat dönemi tartışmaları | |
3 | Genel değerlendirmeler | |
4 | Şekil yönünden değerlendirmeler | |
5 | Dil ve uslup yönünden değerlendirmeler | |
6 | İçerik olarak değerlendirmeler | |
7 | Şairlerin değerlendirilmesi | |
8 | Servet-i Fünun ve Meşrutiyet dönemi tartışmaları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Şekil, dil ve üslup, içerik değerlendirmeleri | |
11 | Cumhuriyet dönemi tartışmaları | |
12 | Cumhuriyet dönemi tartışmaları | |
13 | Şekil yönünden değerlendirmeler | |
14 | Dil ve üslup, içerik ve şairlerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERBAY, Erdoğan (1997), Eskiler ve Yeniler, Erzurum. KAHRAMAN, Mehmet, Divan Edebiyatı Tartışmaları, Bayan Yayınları. ÖZDEMİR, Mehmet (2001), Divan Edebiyatı Münakaşaları, Sakarya |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi) | ||||||
2 | Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi) | X | |||||
3 | Edebiyat alanının temel kavramlarını, Edebiyat Bilgi ve Kuramlarını ve Edebi Akımların özelliklerini öğrenir, metinler üzerinde uygular. (Alan Bilgisi) | ||||||
4 | Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar ve bu aşamalarda yer alan gelenek ve değerleri fark eder. (Alan Bilgisi) | X | |||||
5 | Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi) | ||||||
6 | Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
7 | Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
8 | Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi) | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür) | ||||||
11 | Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.(Genel Kültür) | ||||||
12 | Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi) | X | |||||
13 | Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür) | ||||||
14 | Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür) | ||||||
15 | Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi) | ||||||
16 | Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk edebiyatı alanındaki eski-yeni tartışmaları ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 4 | 5 | ||||||||||||||
2 | Eski yeni tartışmalarının sebeplerini dönemlere göre açıklar. | 4 | 5 | ||||||||||||||
3 | Eski-yeni tartışmalarına katılan sanatçıları ve sanat anlayışlarını gösterir. | 4 | 5 | ||||||||||||||
4 | Tartışmalar esnasında öğrendiği inceleme yöntemlerini başka metinler üzerinde de uygular. | 3 | 5 | ||||||||||||||
5 | Tartışmalarda ileri sürülen görüşleri çözümler. | 3 | 5 | ||||||||||||||
6 | Dil, üslup, içerik ve şairler yönünden metinleri çözümler. | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |