Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | EBB 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitime Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | 5) Öğrenme psikolojisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | 6) Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Kişiliğin Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ara sınav | |
8 | Öğrenme Nedir? | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Öğrenme Etkenleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Sosyal Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alim KAYA, Eğitim Pikolojisi |
Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi) | ||||||
2 | Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi) | ||||||
3 | Edebiyat alanının temel kavramlarını, Edebiyat Bilgi ve Kuramlarını ve Edebi Akımların özelliklerini öğrenir, metinler üzerinde uygular. (Alan Bilgisi) | ||||||
4 | Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar ve bu aşamalarda yer alan gelenek ve değerleri fark eder. (Alan Bilgisi) | ||||||
5 | Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi) | ||||||
6 | Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
7 | Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
8 | Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi) | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür) | ||||||
11 | Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.(Genel Kültür) | ||||||
12 | Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi) | ||||||
13 | Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür) | ||||||
14 | Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür) | ||||||
15 | Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi) | ||||||
16 | Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi) | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | ||||||||||||||||
2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | ||||||||||||||||
3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | ||||||||||||||||
4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | ||||||||||||||||
5 | 5) Öğrenme psikolojisini tanımlar. | ||||||||||||||||
6 | 6) Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | ||||||||||||||||
7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | ||||||||||||||||
8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | ||||||||||||||||
9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |