Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Serhat ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Program geliştirmede kavramlar, ilke ve sınıflamalar bilgisi. |
Dersin İçeriği | İlköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim düzeylerinde eğitim programlarının yapısı, süreci, zaman planlaması ve kaynakların kullanılması, örnek etkinlik ve deneme programlarının oluşturulması, uygulanması (YÖK, 2007). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program Geliştirmede temel kavramlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Program Geliştirmede temel ilkeleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Rehberlikte program geliştirmenin önemini açıklar. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Program geliştirme süreçlerinde temel kaynakları ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Bir programın hazırlama süreçlerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
7 | Amaca uygun bir özgün eğitim programı hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
8 | Hazırladığı programı iç ve dış ölçütler açısından değerlendirir. | Soru-Cevap, | |
9 | Programın uygulama sonuçlarını değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program Geliştirmede temel kavramları | |
2 | Program Geliştirme ilkeleri | |
3 | Rehberlikte program geliştirme | |
4 | Rehberlikte program geliştirme süreçlerinde temel kaynaklar | |
5 | Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri | |
6 | Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Program geliştirme yaklaşımları ve modeller | |
9 | Programın hazırlama süreçleri | |
10 | Amaca uygun bir özgün eğitim program hazırlama | |
11 | Amaca uygun bir özgün eğitim program hazırlama | |
12 | Program değerlendirme Ölçütleri | |
13 | Örnek bir program değerlendirme uygulaması | |
14 | Programın uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi) | ||||||
2 | Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi) | ||||||
3 | Edebiyat alanının temel kavramlarını, Edebiyat Bilgi ve Kuramlarını ve Edebi Akımların özelliklerini öğrenir, metinler üzerinde uygular. (Alan Bilgisi) | ||||||
4 | Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar ve bu aşamalarda yer alan gelenek ve değerleri fark eder. (Alan Bilgisi) | ||||||
5 | Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi) | ||||||
6 | Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | X | |||||
7 | Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
8 | Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | X | |||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi) | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür) | ||||||
11 | Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.(Genel Kültür) | ||||||
12 | Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi) | ||||||
13 | Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür) | ||||||
14 | Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür) | ||||||
15 | Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi) | ||||||
16 | Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi) | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Program Geliştirmede temel kavramlarını tanır. | ||||||||||||||||
2 | Program Geliştirmede temel ilkeleri bilir. | ||||||||||||||||
3 | Rehberlikte program geliştirmenin önemini açıklar. | ||||||||||||||||
4 | Program geliştirme süreçlerinde temel kaynakları ilişkilendirir. | ||||||||||||||||
5 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||||||
6 | Bir programın hazırlama süreçlerini analiz eder. | ||||||||||||||||
7 | Amaca uygun bir özgün eğitim programı hazırlar. | ||||||||||||||||
8 | Hazırladığı programı iç ve dış ölçütler açısından değerlendirir. | ||||||||||||||||
9 | Programın uygulama sonuçlarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |