Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B.Seç.III: Sos.Bilg.Eğit. Alternatif Ölç.Değerlendirme | SBE 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler dersi için yapılacak değerlendirme etkinliklerinde öğrencilerin Sosyal Bilgiler Programının tüm boyutlarında sağladığı gelişme ve başarı ölçülmeye ve kaydedilmeye çalışılır. Öğretmenler, öğrencilerin sosyal bilgilerle ilgili kazanımlar, kavramlar ve becerilerle ilgili bireysel gelişimlerini izlerken, eksiklerini belirlerken, karşılaştıkları zorlukları tanımlarken, öğrencileri öğrenmeye ve becerilerini geliştirmeye özendirirken değerlendirme yaparlar |
Dersin İçeriği | Sosyal Bilgiler Ölçme Değerlendirme Yöntemlerini tanıma,Tutum ölçeği hazırlama, Öz Değerlendirme Formu, Dereceli puanlama anahtarı, Performans ödevi, Açık uçlu sorular,Bulmaca hazırlama,Proje Değerlendirme ölçeği,Balık kılçığı,Portfolyo,Kavram haritası |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme araçlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanabilir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Alternatif ölçme araçlarını hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
4 | Eğitimde ölçmenin önemini şematik olarak gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Eğitimde değerlendirmenin önemini saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sosyal bilgiler dersinde ölçme araçları geliştirir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı | |
2 | Sosyal Bilgiler Ölçme Değerlendirme Yöntemlerini tanıma | |
3 | Tutum ölçeği hazırlama | |
4 | Öz Değerlendirme Formu | |
5 | Dereceli puanlama anahtarı | |
6 | Performans ödevi | |
7 | Açık uçlu sorular | |
8 | Ara sınav | |
9 | Bulmaca hazırlama | |
10 | Kavram haritası | |
11 | Proje Değerlendirme ölçeği | |
12 | Balık kılçığı | |
13 | Portfolyo | |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Kollektif, 2008 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme NOBEL YAYIN DAĞITIM Doç. Dr. Serdar Erkan/ Müfit Gömleksiz, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme araçlarını öğrenir. | |||||||||||
2 | Ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanabilir. | |||||||||||
3 | Alternatif ölçme araçlarını hazırlar. | |||||||||||
4 | Eğitimde ölçmenin önemini şematik olarak gösterir. | |||||||||||
5 | Eğitimde değerlendirmenin önemini saptar. | |||||||||||
6 | Sosyal bilgiler dersinde ölçme araçları geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |