Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B. Seç.II: Vatandaşlık Eğitimi Semineri | SBE 411 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi içinde yer alan Vatandaşlık kazanımlarını farklı yaklaşımlarla değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık konularına ilişkin kazanımların değerlendirilmesi, Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık kazanımlarına ilişkin örnek etkinlikler geliştirilmesi Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık kazanımlarına ilişkin örnek etkinliklerin değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vatandaşlık ve sosyal bilgiler ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık konularına ilişkin kazanımları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık kazanımlarına ilişkin örnek etkinlikler geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Vatandaşlık ve Sosyal Bilgiler ilişkisi | |
3 | 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Kazanımların Analizi | |
4 | 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinlikler Geliştirme | |
5 | 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinliklerin Değerlendirilmesi | |
6 | 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Kazanımların Analizi | |
7 | 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinlikler Geliştirme | |
8 | 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinliklerin Değerlendirilmesi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | 7.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Kazanımların Analizi | |
11 | 7.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinlikler Geliştirme | |
12 | 7.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinliklerin Değerlendirilmesi | |
13 | 8. sınıf Vatandaşlık kazanımlarının incelenip değerlendirilmesi | |
14 | Vatandaşlık kazanımlarının genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MEB(2005) .4-5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı MEB(2005) .6-7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. Levent, E.(2006). AB Sürecinde Belgelerle İnsan Hakları, Eğitim, Demokrasi, Vatandaşlık.İstanbul: Arı Sanat Yayınevi. Tezgel, R.(2008). Yeni İlköğretim Programlarında İnsan Hakları Vatandaşlık ve Kentlilik Eğitimi. Ankara: Araştırma Yayınları. MEB(2010).İlköğretim Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi 8.Sınıf Programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vatandaşlık ve sosyal bilgiler ilişkisini değerlendirir. | |||||||||||
2 | Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık konularına ilişkin kazanımları değerlendirir | |||||||||||
3 | Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık kazanımlarına ilişkin örnek etkinlikler geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |