Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B Seç.I: Sosyal Bilg. Öğretiminde Beceri Eğitimi | SBE 419 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Amaç öğrencinin uzak ya da yakın geçmişteki çevresini gözlemleyerek bilgiye dönüştürdüğü verilerle bu derste edindiklerini ilişkilendirecek, böylelikle yeni bazı beceri ve değerlere ulaşacaktır. |
Dersin İçeriği | Eleştirel, Yaratıcı düşünme, İletişim, Araştırma, Problem çözme, Karar verme becerisi, Zaman ve kronolojiyi algılama becerisi, Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi, Girişimcilik becerisi, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi, Empati becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci beceri eğitiminin farkına varır. | Anlatım, Problem Çözme, | |
2 | Eleştirel düşünme becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Yaratıcı düşünme becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Problem çözme ve karar verme becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Empati ve iletişim becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
6 | Zaman ve kronoloji becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı | [2] 47-52 |
2 | Beceri eğitiminin önemi ve programdaki yeri; eleştirel düşünme becerisi | [1] 52-58; 61-62 ve 70-72, [2] 61-62; [5] 394 |
3 | Yaratıcı düşünme becerisi | [3] Tamamı; [2] 64-65; [5] 400-403 |
4 | İletişim becerisi ve Girişimcilik becerisi | [1] 60-61; [2] 59-60 ve 66-67 |
5 | Araştırma becerisi | [2] 60-61 |
6 | Problem çözme becerisi | [2] 53- 55 ve 75-76 |
7 | Ara sınav | |
8 | Karar verme becerisi | [1] 73-74; [2] 76-77; [5] 404-407 |
9 | Zaman ve kronolojiyi algılama becerisi | [2] 71-75 |
10 | Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi | [2] 50; [4] 344-359 |
11 | Tablo, Diyagram ve Grafik Okuma Becerileri ve kanıt kullanma becerisi | [1] 64-70; 76-79; [2] 67-68 |
12 | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi | [1] 61-62; 75-76 |
13 | Empati becerisi ve sosyal katılım | [2] 62-63; 69-71; |
14 | Mekanı algılama becerisi | [1] 63-64; [2] 55-58; [4] 188-203 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]MEB (2005). 4-5. sınıflar Sosyal Bilgiler Programı. [2]MEB (2005). 6-7. sınıflar Sosyal Bilgiler Programı. |
Ders Kaynakları | [2]Özdemir Orhan, (2008), Eleştirel Düşünme, KRİTER BASIM YAYIN DAĞITIM [3]Özözer Yekta, (2008), Ne Parlak Fikir Yaratıcı Düşünme Yöntemleri, Sistem Yayıncılık [4] Öztürk, Cemil, (2009). Sosyal Bilgiler öğretimi, Ankara Pegem [5]TAy BAyram ve Öcal, Adem (2008). Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi, Anakara: Pegem Kalaycı Nurdan ( 2001), Sosyal Bilgilerde Problem Çözme ve Uygulamalar, Gazi Kitapevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci beceri eğitiminin farkına varır. | |||||||||||
2 | Eleştirel düşünme becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | |||||||||||
3 | Yaratıcı düşünme becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | |||||||||||
4 | Problem çözme ve karar verme becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | |||||||||||
5 | Empati ve iletişim becerilerini kazandıracak etkinlikler tasarlar. | |||||||||||
6 | Zaman ve kronoloji becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |