Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.I:Cumhuriyet Dönemi Demokrasi Hareketleri | SBE 409 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Cumhuriyetten günümüze demokrasi hareketlerini değerlendirmek
|
Dersin İçeriği | Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyeti?ne geçiş süreci, 1923-1946 dönemi, 1946-1960 dönemi, seçimler, partiler, anayasal düzenlemeler, 1960-1983 dönemi, 1980-1993 dönemi, koalisyonlar dönemi, 2002?den günümüze demokratik gelişmeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti?nden TC?ye geçiş sürecindeki gelişmeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 1923-1946 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 1946-1960 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | 1960-1983 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 1980-1993 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Cumhuriyetten günümüze demokratik gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı dönemi demokrasi hareketleri hakkında genel değerlendirme, Milli Mücadele dönemi | |
2 | I. TBMM dönemi demokratik hayat | |
3 | II. TBMM dönemi demokratik hayat | |
4 | III. TBMM dönemi demokratik hayat | |
5 | IV. TBMM dönemi demokratik hayat | |
6 | 1938 yılına kadar demokratik gelişmeler | |
7 | 1938-1946 dönemi demokratik hayat (Vize) | |
8 | 1946-1950 dönemi demokratik hayat | |
9 | Demokrat Parti dönemi (1950-1960) | |
10 | Demokrat Parti dönemi (1950-1960) | |
11 | 1960 sonrası buhranlar dönemi | |
12 | 1980-1993 dönemi demokratik gelişmeler | |
13 | Koalisyonlar dönemi | |
14 | 2002 yılı sonrası demokratik gelişmeler ve Cumhuriyet dönemi demokrasi hareketleri genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Ahmad, Feroz, İttihat ve Terakki (1908-1914), İstanbul, Kaynak, 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti?nden TC?ye geçiş sürecindeki gelişmeleri açıklar. | |||||||||||
2 | 1923-1946 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
3 | 1946-1960 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
4 | 1960-1983 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
5 | 1980-1993 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
6 | Cumhuriyetten günümüze demokratik gelişmeleri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |